Kleur rood speelt prominente rol in nieuw design verpakkingen Coca-Cola

De verpakkingen van Coca-Cola krijgen een nieuw design, waarbij de kleur rood een prominente rol inneemt. De verpakkingen van Coca-Cola original taste en Coca-Cola zero sugar gaan meer op elkaar lijken, een stap die past bij de eenmerkstrategie van Coca-Cola.

Doel van deze verandering is om ervoor te zorgen dat meer mensen de suikervrije Coca-Cola gaan drinken. Coca-Cola is één merk met twee mogelijkheden: met en zonder suiker. De consument kan, welke variant ze ook kiest, de vertrouwde Coca-Colasmaak verwachten.

Daan Berendsen, senior brand manager Coca-Cola, over de nieuwe verpakkingen: “De verandering weerspiegelt ons commitment om de consument meer keuze te bieden en om de verkoop van calorievrije-producten te verhogen.”

Vanaf januari 2019 krijgen de flessen en blikjes van beide varianten het nieuwe design. De rode schijf die nu bij Coca-Cola zero sugar hoort, verdwijnt. Het blikje wordt volledig rood met een zwarte bies aan de bovenkant. De vormgeving van de klassieke Coca-Cola wordt ook aangepast: de belettering staat voortaan ook aan de bovenrand. “Op elke verpakking staat voortaan ook dat deze recyclebaar is”, aldus Daan Berendsen.

De veranderingen in de verpakking liggen in lijn met de strategie van het bedrijf om de verkoop van haar suikervrije dranken, waaronder Coca-Cola zero sugar, te stimuleren. In 2016 veranderde Coca-Cola zero naar zero sugar, met een vernieuwde smaak die nog dichter bij de originele Coca-Cola ligt. “Met deze verpakkingsverandering willen we het gevoel van de klassieke, vertrouwde Coca-Cola nog meer linken aan zijn suikervrije tegenhanger. Met als boodschap: kies voor de originele Coca-Cola smaak, met of zonder suiker.” Coca-Cola zero sugar de snelst groeiende suikervrije cola in de Nederlandse retail.

www.cocacolanederland.nl

DELEN