HomeNieuwsJägermeister en O-I ontwikkelen limited edition van retro-fles

Jägermeister en O-I ontwikkelen limited edition van retro-fles

Het hoofd van het Hubertus hert, symbool van de kruidenlikeur van het merk Jägermeister, is internationaal net zo bekend als de drank zelf. Het is dus geen verrassing dat dit iconische symbool de show steelt op de nieuwe retro-fles van het merk. De flessen van deze ‘limited edition' worden geproduceerd door O-I, wereldleider in glasverpakkingen. Ook in Nederland is de fles verkrijgbaar.

Ooit een traditioneel merk met een wat gedateerd imago, wordt de kruidenlikeur van Jägermeister vandaag overal ter wereld gesmaakt door jong en oud. De nieuwe, gelimiteerde retro-fles reflecteert met zijn tijdloos design zowel de moderne als de traditionele waarden van het merk.

Naast het hertenhoofd dat in reliëf is aangebracht op de achterkant van de fles en de belettering op de zijkant, verbeeldt het etiket de meer dan 75 jaar lange geschiedenis van het iconische merk. Het opvallende design van de fles wordt gekenmerkt door de vintage look, de robuuste vierkante vorm en de typische groene Jägermeister kleur, die speciaal voor het merk werd ontwikkeld.

Voor de producent uit Wolfenbüttel, Duitsland, vormde het unieke design de grootste uitdaging bij de ontwikkeling van de retro-fles. “We wilden hetzelfde uiterlijk, inclusief de typische kenmerken, bewaren als de historische fles. Wel werd het gewicht verhoogd om de merkwaarde optimaal uit te drukken”, aldus Bettina Riemenschneider-Schilling, technisch assistent bij Master-Jägermeister SE.

Jägermeister ontwikkelde de speciale editie van de fles in nauwe samenwerking met O-I, sinds lange tijd zijn productie- en designpartner. “Samen slaagden we erin dit uitdagende project vorm te geven binnen het gegeven tijdsbestek”, zegt Eric Heinemann van O-I in Duitsland. “Mast-Jägermeister en O-I werken al meer dan 20 jaar succesvol samen. De ontwikkeling van deze iconische fles was voor ons dan ook erg belangrijk. Vooral de vintage look laat een sterke visuele impressie na.”

O-I produceert 900.000 exemplaren van de retroflessen. “Jägermeister heeft een traditie van glasverpakkingen”, zegt Bettina Riemenschneider-Schilling. “De uitvinder van de drank, Curt Mast, wilde een robuuste, stevige fles voor zijn kostbare drankje. Hij testte verschillende modellen door ze vanaf hoogte op de grond te laten vallen. Enkel de vierkante Jägermeister fles, die we nog steeds gebruiken, overleefde het experiment.” De glazen fles is nog steeds populair: Mast-Jägermeister vult in zijn drie bottelarijen ongeveer 120.000 flessen per uur in 13 verschillende maten. Het bedrijf exporteert zijn likeur naar 80 landen wereldwijd.

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com.