Internationalisatie is het buzz-word voor NVC-directeur Michaël Nieuwesteeg, want er zijn nauwelijks nog grenzen. “Duitsland is een enorme markt met ruim 82 miljoen inwoners. Het is slechts twee uur rijden van ons verwijderd. Duitsland is een land dat open staat voor Nederlandse aanbieders van verpakte producten, verpakkingen, verpakkingsmachines en verpakkingsdiensten zoals design en contract packing. Wij helpen onze lidbedrijven daar zo goed mogelijk bij.” Reden voor het NVC om op woensdag 20 april in de serie inspiratiemeetings de do’s en don’ts te bespreken onder het thema ‘Verpakken in Duitsland'.
De deelnemers aan de meeting, Gianna Corbelli (Nederlands-Duitse Handelskamer), Geert Cantrijn (Boom Packaging), Harry Melssen (Multi Papier Sans Fins), Hans Roetert Steenbruggen (Nikata), Karin Löwik (FoodSense), Peter Karsten (SHE) en Michaël Nieuwesteeg, wisselden enthousiast hun ervaringen uit met het zakendoen in Duitsland.
Tijdens deze meeting kwamen de deelnemers tot de volgende tips en conclusies:
- Maak gebruik van een lokale agent
- Laat je informeren over de actuele regelgeving
- Pas verpakking en etiket aan
- Overweeg een andere productnaam
- Houd rekening met regionale verschillen
Kijk voor meer informatie op www.nvc.nl.