HomeNieuwsInnovatieve glasverpakkingen van O-I gelauwerd met prestigieuze design awards

Innovatieve glasverpakkingen van O-I gelauwerd met prestigieuze design awards

O-I-logoGlazen flessen met een innovatief design helpen merken succesvol te maken, trekken de aandacht van de consument en liggen aan de basis van nieuwe trends. O-I, wereldleider in glasverpakkingen, bewees dat onlangs nog met een reeks awards voor water-, bier- en wijnflessen in verschillende continenten. Door de aanhoudende trend van premium producten en een sterke merkidentiteit winnen nieuwe designmogelijkheden, zoals reliëf binnenin een fles, aan belang.

Fles benadrukt kwaliteit Gize water

Een van de opvallende winnaars het afgelopen jaar is defles van het mineraalwater Gize van Canadian Mineral Water S.A. (CMW). Het ontwerp is het geesteskind van reclamebureau Zweipunktnull, in nauwe samenwerking met O-I dat de fles produceerde. De fles heeft een elegante vorm met duidelijke lijnen en een slanke, conische taille. Schouder en voet hebben exact dezelfde diameter. De fles werd dit jaar al bekroond met tien nationale en internationale awards, waaronder de Gold Pentaward 2011 in de categorie ‘Niet Alcoholische Dranken’. Gize liet daarmee bijna 1.000 deelnemers uit vijf continenten achter zich. Het ontwerp zal tebewonderen zijn in de exclusieve DesignPack Gallery in Parijs en wordt opgenomen in ‘The Package Design Book'. “De prijzen voor Gize bewijzen het ongeëvenaarde niveau van het design, dat de unieke kwaliteit van het product en de uitzonderlijke smaak van het mineraalwater beklemtoont”, zegt woordvoerder Sibylle Erler van Canadian Mineral Water S.A. “Het bewijst ook dat glas de juiste keuze is voor ons luxeproduct. Het is zuiver, inert en het behoudt perfect het aroma en de mineralen van ons water.”

o-i-gize

Awards voor innovaties van O-I

O-I heeft ook awards in de wacht gesleept met eigen innovaties, die proactief werden ontwikkeld om de merken van klanten te laten opvallen. Zo ging een Gold Pentaward 2011 naar de Vortex-fles – een van de eerste voorbeelden van ‘internal embossing', de nieuwe, gepatenteerde technologie van O-I waarbij binnenin de fles reliëf wordt aangebracht. Eerder dit jaar kreeg de Vortex-verpakking ook al een Industrial Design Excellence Award (IDEA) van de Industrial Designers Society of America. Vortex wordt onder andere gebruikt door de Amerikaanse brouwerij MillerCoors voor haar Miller Lite bier, door de Australische Gage Roads Brewing Company voor haar Wahoo Premium Ale en door het Nieuw-Zeelandse DB Breweries voor haar Tui Blond Lager. Andere recente designinnovaties van O-I, die op erkenning konden rekenen, waren het gepatenteerde Black Glass en het lichtgewichtassortiment Lean+Green. Het Three Kings assortiment van de Independent Distillers won met het Black Glass van O-I onlangs de Silver Award in de categorie Dranken bij de Australische Packaging Design Awards 2011. De Lean+Green wijnflessen van O-I zijn door de Australische Wine Industry Suppliers (WISA) beloond met de Innovation and Supplier of the Year Awards.

o-i-vortex

Wereldwijde pleitbezorgers voor glas

Eerder dit jaar lanceerde O-I de wereldwijde marketingcampagne Glass is Life, die niet alleen de unieke kwaliteiten van glasverpakkingen benadrukt maar ook de mogelijkheden van glas toont om succesvolle voedings- en drankenmerken te helpen creëren. De campagne toont wereldwijde ambassadeurs  (CEO's, brand managers, chef-koks, milieuactivisten, ontwerpers en andere opinieleiders)  die in hun eigen woorden uitleggen waarom glasverpakkingen voor hen belangrijk zijn. De Italiaanse ontwerper Francesco Lucchese, bijvoorbeeld, heeft een uitgesproken zwak voor glas. “Het is prachtig”, zegt hij. “De manier waarop glas het licht vangt, de vorm die je er aan kunt geven, hoe het aanvoelt… De schoonheid van glas is eindeloos.”

o-i-glassislife

Kijk voor meer informatie op www.o-i.com en/of www.glassislife.com.