Hightech verpakkingen bieden nieuwe mogelijkheden in de keten. Een scherp inzicht in de productieketen en op de lange termijn gerichte partnership zijn cruciale voorwaarden voor succesvolle samenwerking in verpakking en food. Zorg er vooral voor dat het pull-effect, de vraag vanuit de gebruiker, wordt gerealiseerd. Dat waren de uitkomsten van de eerste NVC Inspiratiemeeting Verpakken van levensmiddelen van dit jaar.
Uit voorbeelden werd duidelijk dat de keten wordt omgedraaid, door sociale media de consument meer macht krijgt en dat leverancier minder afhankelijk van inkopers worden. “De eindgebruiker of consument zit ‘in de drivers seat'. “Zij kunnen tijdig hun positionering bijsturen”, wees NVC-directeur Michaël Nieuwesteeg op het voordeel voor fabrikanten.
Aan de Inspiratiemeeting Verpakken van levensmiddelen deden Michael Nieuwesteeg (NVC Nederlands Verpakkingscentrum), Jan Veenendaal (Lightweight Containers), Arlette Bakker (DuzzNu), Wim Kroese (Hansel Salades en Maza mediterrane specialiteiten), Joost Agterhoek (Levensmiddelenkrant), Christiaan Ruijrok (InterCollege Business School) en organiserend redacteur Frits van Wolveren (freelance journalist) mee.
Kijk voor meer informatie op www.nvc.nl.
Bron: NVC