HomeNieuwsBeurzen en evenementenHet geheim achter de succesvolle beursdeelnames van De Jong Verpakking

Het geheim achter de succesvolle beursdeelnames van De Jong Verpakking

dejongverpakking-clemens-collage

De eigenzinnige introductie van de onafhankelijke producent van golfkarton verpakkingen De Jong Verpakking uit De Lier op de algemene verpakkingsmarkt zal niemand zijn ontgaan; mooie meiden, snelle racewagens, flitsende kleuren en opvallende beursdeelnames in binnen- en buitenland. Al deze ideeën komen uit de hoge hoed van commercieel directeur Arie Barendregt, maar het geheim achter de succesvolle beursdeelnames van De Jong Verpakking is Clemens Binkhorst van Binkforce in Cuijk.

binkforce-logoArie en Clemens kennen elkaar al sinds de tijd dat ze samenwerkten binnen de marketingafdeling van Lantech in Cuijk. “Samen met Clemens”, zo vertelt Arie, “begin ik minstens een half jaar voor een beursdeelname al te bespreken welk thema ik daar wil communiceren en welke randvoorwaarden tijdig moeten worden ingevuld. Allereerst kiezen we de benodigde beursstand en bepalen we of we stromend water of extra verlichting nodig hebben. Vervolgens kijken wij naar alle benodigde beursmaterialen, zoals koffie, thee, frisdrank, folders, brochures, naamkaartjes, t-shirts, wandteksten, posters en badges. Wat voor mij erg gemakkelijk is, is dat Binkforce ook een modern printbedrijf is waar vrijwel alle benodigde communicatiematerialen op maat gemaakt kunnen worden. En tenslotte regelt Clemens het opbouwen en afbreken van de stand en tijdens de beurs kan hij desgewenst ook optreden als standmanager.”

Binkforce verzorgt op deze full-service manier al 20 jaar beursdeelnames in binnen- en buitenland voor alle soorten bedrijven. Clemens legt uit hoe: “Wij zorgen er met Binkforce tijdens een beurs of evenement voor dat een bedrijf duidelijk kan laten zien wie ze zijn, wat ze doen en waarom potentiële klanten voor hen moeten kiezen. Wij nemen de grondige voorbereiding voor een beurs uitermate serieus en we laten niets aan het toeval over. Een beursdeelname kost een bedrijf veel geld en tijd, dus moet het in een keer goed. Elke keer weer blijkt dat het rendement van een beursdeelname, gemeten in aandacht, leads en opdrachten, enorm wordt verbeterd als de voorbereiding van die beurs professioneel gebeurt”, vertelt Clemens. “Bij de meeste business-to-business bedrijven in de verpakkingssector is marketing communicatie een nauwelijks ontwikkeld stiefkindje”, voegt Arie daaraan toe, “en een beursdeelname is daar geen uitzondering op. Saaie kerels staan in saaie pakken naast saaie machines op een saaie beursstand. Dat kan allemaal veel leuker en de organisatie kan veel professioneler!”

Kijk voor meer informatie op www.binkforce.nl.