Hessing en PerfoTec kondigen een strategische samenwerking aan die erop gericht is de versheid van groenten en fruit naar een nieuw niveau te brengen. Door de expertise van beide bedrijven te combineren, slaan Hessing – groot in verse, kant-en-klare gesneden groenten, fruit, verspakketten en maaltijdsalades – en PerfoTec – pionier in verpakkingsoplossingen – de handen ineen om de lat in de industrie hoger te leggen.
De samenwerking stelt Hessing en PerfoTec in staat om als één team innovatieve verpakkingsoplossingen te ontwikkelen, die een nauwkeurige afstemming van de ademhaling van verse producten mogelijk maken. Waar de meeste verpakkingsoplossingen zich beperken tot generieke benaderingen, zoeken Hessing en PerfoTec actief naar technologieën die volledig aansluiten op de unieke behoeften van elk product. Deze aanpak geeft een nieuwe betekenis aan verpakkingen en zal volgens de partijen de toekomst van verse producten verder veranderen.
“Het is fantastisch om, na zo'n lange samenwerking met Hessing, samen de volgende stap te zetten richting perfectie in kwaliteit en houdbaarheid. Werken met een vooruitstrevend bedrijf als Hessing biedt ons de unieke kans om onze nieuwste technologieën te ontwikkelen en toe te passen in een moderne, innovatieve omgeving,” zegt Bas Groeneweg.
Harm van Nispen: “Hessing heeft inmiddels alle technologie van PerfoTec in huis. We beschikken over de FRM (Fast Respiration Meter), en een groot aantal machines is al uitgerust met de zeer nauwkeurige begassingsunit (O2Control) en de lasers voor microperforatie. Door precies te weten wat de ademhaling van een bepaald product is, kunnen we met de O2Control een atmosfeer in de verpakking creëren waarin dit product zich het prettigst voelt. Door dit te combineren met gerichte microperforatie, kunnen we deze atmosfeer dagenlang vasthouden.”
Het doel van de samenwerking is helder: superverse producten die de norm overstijgen. Door verspilling te reduceren en de houdbaarheid van producten te verlengen, willen Hessing en PerfoTec een substantiële impact maken op de gehele versketen. Deze stap naar duurzame innovatie biedt de consument producten die langer vers blijven, met minder impact op het milieu.