Heineken introduceert in het voorjaar van 2013 een nieuwe, groene 30cl retourfles. Deze fles vervangt de huidige bruine fles. De nieuwe fles heeft een reliëfbedrukking en krijgt een doorzichtig etiket. De Heineken krat blijft onveranderd. De introductie volgt op de eerdere vergroening van het Heineken merk.
Zo heeft Nederland in 1992 afscheid genomen van de rode Heineken kroonkurk. In 1998 nam Heineken afscheid van de gele kratten en in 2000 zijn ook alle Heineken lichtbakken in de horeca groen geworden. “Maar liefst 1 op de 4 Nederlanders heeft thuis een groen Heineken krat staan”, vertelt Hans Böhm, marketing directeur Heineken Nederland. “Daar zit straks een groene fles in die helemaal past bij het Heineken merk: modern en verfrissend.”
De groene kleur van de fles is ondertussen al bekend van onder andere de sixpack flesjes van Heineken. Verder is Heineken mede door deze groene fles populair geworden in het buitenland. “Heineken, als écht Nederlands merk, is juist mede dankzij die groene fles wereldberoemd geworden. Het is daarom ook logisch dat we die groene fles nu ook op de thuismarkt introduceren”, aldus Böhm.
Bron: VMT (www.vmt.nl)