Groentefabrikant HAK heeft twee Wheels of Retail ontvangen. Naast de award voor het 1-2 open deksel in de conservencategorie ontving HAK ook de speciale overall Wheel of Retail voor de meest innovatieve productintroductie in het supermarktkanaal in het afgelopen jaar. Volgens de jury heeft HAK met het gemaksdeksel een technisch hoogstandje weten te realiseren en zet het hiermee een nieuwe standaard in de markt.
Het 1-2 open deksel is het eerste deksel voor conserven dat zonder veel kracht door iedereen te openen is. De vakjury complimenteerde HAK met deze vondst: “Innovatie is het zien van zaken die een normale consument al lang niet meer ziet. Innovatie betekent ook het oplossen van irritaties en durf in de uitvoering”, aldus de jury.
Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Louwman Museum in Den Haag kreeg manager Marketing en Innovatie bij HAK, Erik Pijnenburg, de prijs overhandigd. “We zijn zeer verheugd met alle waardering die we krijgen voor deze innovatie. Momenteel zit het 1-2 open deksel op appel en compote. En dit enthousiasme nodigt alleen maar uit om het deksel zo snel mogelijk op al onze groente uit te rollen.”
De Wheels of Retails worden uitgereikt na een lang jurytraject. Daarbij zijn onderzoeksbureaus Nielsen en Gfk nauw betrokken op basis van feiten: opname, doorstroming en consumentenvraag. Daarna bepaalt een jury van inkopers bij supermarkten de definitieve winnaars.
Kijk voor meer informatie op www.hak.nl.