De groeiende stroom online inkopen zoals voor Sinterklaas, Kerstmis en huizenbouw heeft de vraag naar verpakkingskarton vergroot. Volgens een artikel in De Telegraaf het signaal dat de economie aantrekt en de kartonindustrie opleeft. “Dat merken producenten vrij direct aan de oplopende inkoop van karton, zoals vanuit bouwbedrijven voor het verpakken van ijskasten en meubels”, zegt directeur Gerrit Jan Koopman van VNP in het artikel.
Maar ook Sinterklaas heeft e-commerce omarmd. De bestedingen van de goedheiligman passeerden dit jaar voor het eerst de magische grens van 1 miljard euro. Met een omzet van 1,26 miljard euro betekent dat een groei van 35% ten opzichte van de online omzet van 933 miljoen euro in dezelfde periode in 2015. Dit blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL, waaraan onder andere in een artikel op de website Logistiek.nl aandacht wordt besteed.
Kijk voor meer informatie op www.vnp.nl.