HomeNieuwsGreenco verrast met lancering van innovatieve verpakking Tommies

Greenco verrast met lancering van innovatieve verpakking Tommies

“Het zou een test zijn. Alleen in de zomer. Maar de test werd verlengd en inmiddels staan de Tommies emmers, gevuld met een kilo snacktomaatjes, al meer dan een half jaar in de schappen bij een grote Nederlandse supermarktketen. De combinatie van hoogwaardige kwaliteit tomaatjes, een juiste verpakking en een marktgerichte aanpak, maken deze innovatie tot een succes”, schrijft Greenco op haar eigen website.

Jos van Mil (foto) is één van de krachten achter dit succes. “We werden voor gek verklaard. Een kilo tomaatjes in één emmer zou veel te veel zijn. Maar we hebben het tegendeel bewezen. We hebben onderzocht wat de markt wil en zijn de eerste die een succes weten te maken van een emmer met een kilo Tommies snacktomaatjes erin.”

Uit recente smaaktesten van de onderzoekers van Senso Test and Taste, blijken de rode snacktomaatjes van Tommies de lekkerste snacktomaatjes van Nederlandse bodem te zijn. Aan de smaak en hoge kwaliteit wordt het gehele traject veel aandacht besteed. Niet alleen binnen het teeltproces, ook aan de verpakkingen want die dienen de kwaliteit hoog te houden.

Voor het verpakken van een kilo snoeptomaatjes, bleek geen geschikte verpakking te bestaan die voldeed aan de hoge kwaliteitseisen. Jos van Mil heeft samen met Snackco, leverancier van maatwerk kunststof AGF-verpakkingen, een perfecte emmer ontwikkeld. “De gepatenteerde emmer voldoet onder andere aan de juiste hoogte en luchtcirculatie. Hierdoor blijft het product goed beschermd en is de stevigheid en houdbaarheid van de tomaatjes gegarandeerd.”

Kijk voor meer informatie op www.tommies.nl.