Global Flexibles verrast met uitspraak minder folie te willen verkopen

Bert Verheij, directeur van Global Flexibles, verraste dit jaar met de opmerking minder folie te willen verkopen. En toch is het zo, stelt hij. “Plastic verpakkingen zijn om diverse redenen belangrijk en functioneel als het gaat om onder andere bescherming en houdbaarheid van het verpakte product, maar ook met het oog op bijvoorbeeld communicatie en transport. Momenteel is er nogal wat discussie gaande over plastic afval en als leverancier van flexibele verpakkingen hebben we dan ook de plicht te sparen op foliedikte, waardoor er minder kilo’s aan plastic wordt verwerkt”, vertelt Bert Verheij.

Hij vervolgt: “Met onze klanten bepalen we altijd waar en hoe we de foliedikte kunnen verminderen. Het is belangrijk om dat te analyseren en bij nieuwe relaties gaan we niet uit van wat men nú gebruikt, maar hoe het beter en dunner kan. Afgelopen week had ik bijvoorbeeld een hersluitbare verpakking in handen van een broodproduct. Het totale gewicht van die verpakking is 10% van het netto gewicht van het verpakte product.”

“Dus 25 gram verpakking voor een netto-inhoud van 250 gram. Dat is teveel naar mijn mening en ik weet zeker dat de consument er geen enkel probleem mee heeft als daar iets anders op verzonnen wordt. Ook verpakkingen voor snacks, vleeswaren en kaas moeten gewoon dunner worden en daar denken we graag over mee, want we hebben veel kennis in huis en dus zijn daar genoeg ideeën over”, aldus Bert Verheij.

“Verder is het verminderen van foodwaste een belangrijk item bij Global Flexibles”, zo voegt Dick Kuperus hier aan toe. “Daarom vestigen we tevens de aandacht op kant-en-klare oplossingen voor het hersluiten van flexibele verpakkingen, zonder dat de klant daarvoor speciale tooling moet aanschaffen. Met name voor snacks, petfood, koffie, kaas en vleeswaren hebben we diverse mogelijkheden en daarover gaan we graag in gesprek met onze relaties.”

www.globalflexibles.com

DELEN