HomeNieuwsBedrijven en personenGlobal Flexibles breidt team verder uit en neemt deel aan Empack

Global Flexibles breidt team verder uit en neemt deel aan Empack

Global Flexibles blikt terug op een periode waarin het als organisatie mooie stappen mocht maken. “Met als belangrijkste mijlpaal het feit dat we sinds begin 2022 onderdeel zijn van de Dimensio groep. Deze overname stelt ons in staat om onze groeiambities verder waar te maken en ons programma aan flexibele verpakkingsmaterialen verder uit te breiden”, vertelt directeur Bert Verheij.

Mede daarom is het team van Global Flexibles sinds kort versterkt met de komst van twee nieuwe sales managers: Pierre van Nederkassel, die de afgelopen 25 jaar werkzaam is geweest bij een fabrikant van blanco en bedrukte zelfklevende etiketten, en Edward Sikma, die een groot deel van de afgelopen 25 jaar in de kunststof verpakkingen werkzaam is geweest. “We kijken met veel enthousiasme uit naar alle uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en kansen in de markt voor bedrukte en onbedrukte folies”, zo zijn de nieuwe sales managers het roerend met elkaar eens. “Naast de foodsector heeft ook de non-foodsector onze aandacht, aangezien men in die sector in veel gevallen voor dezelfde uitdagingen staat als in de foodsector.”

Voor hen staan, naast continuering van de hoge servicegraad van Global Flexibles, innovatie en verduurzaming hoog op de agenda. “Global Flexibles geeft sinds de oprichting in 2000 prioriteit aan duurzaamheid en probeert voortdurend de mindset in de sector positief te beïnvloeden. Er is namelijk nogal wat discussie gaande over plastic afval en als leverancier van flexibele verpakkingen hebben we dan ook de plicht te sparen op foliedikte, waardoor er minder kilo's aan plastic wordt verwerkt”, benadrukt Edward Sikma.

Door kennis en jarenlange ervaring met dunnere en slimmere, maar ook recyclebare foliestructuren, is Global Flexibles in staat de relaties de juiste materialen voor te stellen. “Plastic verpakkingen zijn om diverse redenen belangrijk en functioneel als het gaat om onder andere bescherming en houdbaarheid van het verpakte product, maar ook met het oog op bijvoorbeeld communicatie en transport. Vaak worden producten zekerheidshalve echter verpakt in een iets te dikke folie, terwijl er genoeg mogelijkheden bestaan om de dikte van die folie te verlagen zonder daarbij concessies te doen aan de kwaliteit en de houdbaarheid van het product”, stelt Pierre van Nederkassel.

Edward Sikma vult aan: “Met onze klanten bepalen we altijd waar en hoe we de foliedikte kunnen verminderen. Het is belangrijk om dat te analyseren en bij nieuwe relaties gaan we niet uit van wat men nu gebruikt, maar hoe het beter, dunner en slimmer kan. Zo kan een verandering van foliestructuur leiden tot dunnere soorten en zijn er voldoende mogelijkheden te verzinnen om van laminaten over te gaan naar mono-materialen, waardoor deze gemakkelijker te recyclen zijn.”

Global Flexibles heeft daarvoor als organisatie de kennis en kunde in huis. “Door het juiste advies kunnen we toegevoegde waarde bieden en een langdurige relatie met onze klanten opbouwen. Het team van Global Flexibles staat klaar om onze klanten van praktische adviezen te voorzien met betrekking tot hun verpakkingsvraagstukken. Dit kan op locatie of bijvoorbeeld tijdens de aankomende Empack beurs waar we als exposant aanwezig zullen zijn. Geïnteresseerden zijn van harte welkom op onze stand (1.D18). Klanten kunnen op onze kennis en inzet vertrouwen. Nu en in de toekomst”, besluit Bert Verheij het interview.

www.globalflexibles.com