Home Nieuws Verpakkingen Garçon Wines zet wijnmarkt op z'n kop met formaat van verpakking

Garçon Wines zet wijnmarkt op z’n kop met formaat van verpakking

Garçon Wines, de uitvinder van platte wijnflessen, zet de wijnmarkt op z’n kop en brengt naar eigen zeggen ‘de wijnverpakking naar de eenentwintigste eeuw en creëren een innovatieve en echt duurzame wijnfles die de planeet gezonder, de industrie rijker en de samenleving gelukkiger maakt’. Daartoe heeft Garçon Wines de hulp van DS Smith ingeroepen om deze ambitie ook in hun secundaire verpakking te weerspiegelen.

Het eerste project van Garçon Wines met DS Smith was het creëren van een postpakket met één fles voor online verkoop. De verpakking moest dun genoeg zijn om door een gemiddelde brievenbus in het Verenigd Koninkrijk te passen, maar sterk genoeg zijn om de fles te beschermen tegen schade.

De postfles met één fles is gemaakt van een combinatie van FSC-gecertificeerde materialen voor de buitenste voering en gerecyclede vezels voor de rest van de verpakking. Dit zorgt ervoor dat de verpakking het duurzame ethos van Garçon Wines weerspiegelt, dat een sterke focus legt op het ontwerpen van producten die op verantwoorde wijze de juiste materialen gebruiken.

Lees verder