Home Nieuws Fles van O-I inspiratiebron voor kant-en-klare cocktails

Fles van O-I inspiratiebron voor kant-en-klare cocktails

o-i-toorank-klDe immense populariteit van cocktails en een fles uit het standaardassortiment van O-I: dat waren de inspiratiebronnen voor Coppa Cocktails, de nieuwste aanwinst in het ruime aanbod aan drankjes en likeuren van de Nederlandse distilleerderij Toorank. De kant-en-klare cocktails waaronder bijvoorbeeld Mai Tai en Mojito zijn verkrijgbaar bij de horeca en detailhandel.

“In heel Europa zijn cocktails nooit zo populair geweest als nu”, vertelt Pascal Weijers, Plant Manager bij Toorank. “Dit soort (van) drankje past perfect bij de ervaring die mensen verwachten wanneer ze naar een bar of club gaan. Het voegt een wow-effect toe aan een avondje uit.”

Voor horeca-uitbaters en barmannen betekent de populariteit van cocktails niet alleen goed nieuws. “Als je versgemaakte cocktails wil serveren, neemt dat veel tijd in beslag en wordt het behoorlijk prijzig. In onze contacten met horecamensen horen we vaak dezelfde opmerking terugkomen: we willen het showelement, maar ook een gemakkelijkere manier om onze klanten snel te bedienen.”

Toorank begon daarom te werken aan een nieuw merk van kant-en-klare, kwalitatief hoogstaande cocktails. “Alle puzzelstukjes vielen op hun plaats toen we de O-I fles in de vorm van een cocktailshaker zagen. Deze inspireerde ons tot het assortiment aan kant-en-klare cocktails. Of het nu op de bar is of in een schap, we wisten dat we met deze fles zouden opvallen.”

O-I-logoDe fles maakt deel uit van het Original standaardassortiment voor sterkedrank van O-I. “Dit assortiment bewijst dat er niets doorsnee is aan een standaardfles”, zegt Gilles Desheraud, Marketing Manager Spirits voor O-I in Europa. “Door hun kleur, innovatieve design of door het gebruik van technieken zoals reliëf, geven het Original-assortiment en onze andere standaardflessen bedrijven de kans om hun producten te differentiëren.”

Kwaliteit op de eerste plaats

Voor de bedenkers van Coppa Cocktails riep de shakerfles een gevoel van plezier, strand en zomerfeestjes op. “Net als voor al onze producten begint het met een goede kwaliteit”, benadrukt Jaap Zwiers van Toorank. Dat blijkt ook uit de inspanningen om de juiste smaak te vinden voor de Coppa Cocktails. Toorank riep de hulp in van enkele van de allerbeste barmannen in Nederland. “Gebaseerd op hun creaties hebben we beslist om onze kant-en-klare cocktails met een alcoholpercentage van 10% te lanceren in vier smaken: Cosmopolitan, Mai Tai, Mojito en Long Island Iced Tea.”

Zodra de fles was gekozen en de receptuur van de cocktails bepaald, besliste Toorank nog een stap verder te gaan in de ‘branding’ van Coppa Cocktails. Er werd een zilveren ‘sleeve’ ontworpen en nadien geproduceerd door het Nederlandse bedrijf Rivièra.

Het drankje, de fles en de sleeve versterken allemaal het imago van Coppa Cocktails, dat zich richt op een jong en trendy publiek. Dat de formule werkt, bleek onlangs op Prowein, de internationale vakbeurs voor wijn en sterkedrank die in maart in Duitsland plaatsvond. “De interesse in Coppa Cocktails was overweldigend”, zegt Jaap Zwiers. Coppa Cocktails zijn al verkrijgbaar in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Andere landen, waaronder België, Spanje en Polen, volgen binnenkort.

o-i-toorank

Voor meer informatie over Coppa Cocktails en de andere merken van Toorank Distilleries kunt u terecht op www.toorank.com. Mailen kan naar info@toorank.com, bellen naar 0316 580 180.

Meer informatie over het Original-assortiment en de andere verpakkingsoplossingen van O-I voor sterkedrank vindt u in de bijlage. U kunt ook terecht op www.o-i.com  of bij Patrick Waegemakers (patrick.waegemakers@eu.o-i.com).