HomeNieuwsVerpakkingenFerrero richt zich met nieuwe verpakking op slimme duurzaamheid

Ferrero richt zich met nieuwe verpakking op slimme duurzaamheid

De Ferrero Groep brengt mensen over de hele wereld plezier met geliefde lekkernijen en snacks, zoals Nutella, Kinder, Tic Tac en Ferrero Rocher. ‘Ferrero is rethinking packaging': de nieuwe Ferrero Rocher-doos met 24 stuks richt zich op slimme duurzaamheid. In plaats van polystyreen is er gekozen voor een lichtere polypropyleen doos – geproduceerd met behulp van snelle productielijnen. Het resultaat? Een gewichtsbesparing van 40% en een totale besparing van ongeveer 6.000 ton plastic sinds de start van het project, aldus Mario Abreu, Chief Sustainability Officer bij Ferrero, in Interpack Magazine.

Verpakking is meer dan alleen een wikkel. “Ze behouden de kwaliteit en versheid van onze producten en spelen tegelijkertijd een belangrijke rol in de manier waarop we met consumenten communiceren”, aldus Abreu. En ze worden steeds duurzamer, want meer dan 90% van Ferrero's verpakkingen is nu al recyclebaar.

In Ferrero's eigen fabriek in Hangzhou, China, zorgt een speciale antisliplijm ervoor dat de dozen tijdens het transport stevig gestapeld blijven – waardoor er geen extra plastic verpakking nodig is.

“Dit verhoogt de transportveiligheid, verbetert de recyclebaarheid van de kartonnen dozen en vermindert het gebruik van secundair verpakkingsplastic – allemaal zonder de bestaande logistieke processen te verstoren”, legt Abreu uit.

Ferrero heeft ambitieuze doelen gesteld: tegen 2030 wil het bedrijf zijn directe emissies (Scope 1 en 2) met 50% verminderen (basislijn: 2018). Voor plasticgebruik is de doelstelling een reductie van 10% tegen eind 2025 (basislijn: 2019/20) en is meer dan 90% van de verpakkingen recyclebaar. De vooruitgang is al zichtbaar: 86,6% van de elektriciteit die in de productie wordt gebruikt, is nu afkomstig van gecertificeerde hernieuwbare bronnen en 90,7% van de verpakkingen is recyclebaar.

www.ferrero.com

Bron: Interpack Magazine