HomeNieuwsBeurzen en evenementenFachPack blikt terug op hoogtepunten ter ere van 40-jarig jubileum

FachPack blikt terug op hoogtepunten ter ere van 40-jarig jubileum

FachPack viert haar 40-jarig jubileum en blikt terug op de hoogtepunten van de afgelopen vier decennia. FachPack is gestart in Neurenberg in 1979 als een regionale vakbeurs voor de verpakkingsindustrie met 88 exposanten en ongeveer 2.000 bezoekers. Op de komende editie van 24 tot en met 26 september mag FachPack rekenen op ongeveer 1.600 exposanten en zo'n 45.000 vakbezoekers. Als handelsbeurs voor verpakkingen, processen en technologie, is FachPack het ontmoetingspunt geworden voor de Europese verpakkingsindustrie.

Het begon allemaal in 1978 met een idee van de toenmalige directeur Hartwig Hauck en Director of Marketing Walter Hufnagel. Hij zag de toename van individuele vragen van vertegenwoordigers van de verpakkingsindustrie die de nieuwe, ultramoderne expositieruimte in Neurenberg huurden voor in-house tentoonstellingen. Deze omvatten het verpakkingsbedrijf König – Illig, nu een wereldwijde speler – en handelsagent Gert Erhardt.

Discussies met experts uit de industrie en een periode van marktonderzoek bevestigden de indruk dat een gespecialiseerde verpakkingstentoonstelling nodig was. Er werd een plan opgesteld, samen met een brief aan potentiële exposanten en omdat de tijd kort was, ontmoetten de organisatoren elkaar op het Oktoberfest-evenement in München. “In 1979 werden er 100 ansichtkaarten verstuurd om de exposanten binnen te halen”, zegt CEO Peter Ottmann, hoofd van NürnbergMesse, samen met collega-CEO Roland Fleck. “En 88 exposanten waren er voor de eerste vakbeurs een paar maanden later.”

Lees verder