HomeNieuwsBedrijven en personenEshuis sleept diverse prijzen in de wacht met bow-label voor Coca-Cola

Eshuis sleept diverse prijzen in de wacht met bow-label voor Coca-Cola

cocacola-bow

In verpakkingsland zijn er verschillende prijzen te winnen. Het bow-label heeft diverse prijzen en nominaties in de wacht gesleept. Onlangs heeft Eshuis in Chicago de Label Industry Global Award For Innovation 2016 in ontvangst mogen nemen, de tweede award nadat het al een zilveren DuPont Packaging Innovation Award had gewonnen.

eshuis-logo-2014-newOok verheugt Eshuis zich om tijdens FachPack op 27 september de German Packaging Award in de categorie Designing & Processing in ontvangst te mogen nemen. Commentaar van de onafhankelijke jury: “Het label is een vrij ongebruikelijk en ander label wat fun en interactie biedt. Het is een technisch intelligente oplossing die op high speed lijnen verwerkbaar is. Het geeft de consument en de brand ‘a playful seasonal value'.”

Naast de nominatie voor De Gouden Noot met uitreiking op 24 november is er ook een nominatie voor The 2016 FlexoTech International Print & Innovations Awards, deze uitreiking vindt plaats in Londen op 13 oktober 2016 en belooft spannend te worden.

Het bow-label is een nieuw product. Bow-labels geven de consument de mogelijkheid om een standaard wrap-around label te laten veranderen in een 3D strik ofwel ‘pure customer interaction'. Een doodgewone fles verandert zo in een prachtig geschenk ‘Share Hapiness'. Het bow-label is een smalbaan rotatie oplossing welke toegepast wordt op standaard hoge snelheid etiketteermachines. Het heeft een meerlaagse structuur en is geproduceerd op een speciaal ontwikkelde machine.

Bow-labels werden origineel met de hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis verzocht om hetzelfde product op industriële schaal te ontwikkelingen. Na 18 maanden van R&D, ontwikkelen en veel testen, is het Bow-label ontstaan. Een wrap-around label bestaande uit drie lagen die, net als het standaard label, op dezelfde snelheid (40.000 flessen per uur) verwerkt kan worden bij de bottelaars. Het was volgens Eshuis een hele uitdaging om dit te realiseren voor 39 landen en in maar liefst 21 verschillende formaten, links of rechts bedienbaar.

Kijk voor meer informatie op www.eshuis.nl.