HomeDossiersDesignEshuis print sleeves voor kunstige flesontwerpen Heineken

Eshuis print sleeves voor kunstige flesontwerpen Heineken

HP heeft samen met verpakkingsontwerper Silas Amos en grafisch kunstenares Emily Forgot tweeduizend unieke Heineken flesjes gemaakt voor Interpack, die onlangs plaatsvond in Düsseldorf. HP serveerde het bier dagelijks op de beurs tijdens een ‘happy hour'. In het project is gebruik gemaakt van Adobe Illustrator1 en HP Indigo digital printing. De Nederlandse labelproducent Eshuis te Dalfsen printte de krimp sleeves op een HP Indigo WS6800-series drukpers.

De kunstige flesontwerpen zijn op twee manieren uniek. Met behulp van HP's SmartStream Mosaic variabele ontwerptechnologie zijn er tweeduizend verschillende ontwerpen gecreëerd. Daarnaast is elke fles individueel genummerd met een lettertype dat speciaal is ontworpen voor dit project dankzij HP Variable Data Printing. De HP-tools maken het mogelijk om van elk ontwerp gepersonaliseerde variaties te maken en af te drukken.

Kijk voor meer informatie op www.eshuis.nl.

Foto: Twitter