Elopak bleef blijk geven van haar sterke vermogen om door volatiele marktomstandigheden te manoeuvreren, voortbouwend op solide prestaties in de afgelopen opeenvolgende kwartalen. Vandaag rapporteerde Elopak het beste kwartaal ooit, wat getuigt van ons succes bij het verwezenlijken van onze strategie en onze middellangetermijndoelstellingen voor omzetgroei en winstgevendheid.
Hoogtepunten:
- De omzet steeg met 4% naar 283,5 miljoen euro
- De organische groei bedroeg 5%, oftewel 13,2 miljoen euro, gecorrigeerd voor valuta-effecten
- De aangepaste EBITDA bedroeg 48,3 miljoen euro, een verbetering van 16,3 miljoen euro
- Sterke kasstroomgeneratie en afbetaling van schulden. Hefboomratio verlaagd naar 2,1x
In een reactie op de prestaties van Elopak zei CEO Thomas Körmendi: “Ik ben blij om opnieuw een kwartaal van sterke en winstgevende groei te kunnen melden. Onze verbeterde cashflow en solide balans stellen ons in staat te reageren op de aanhoudende belangstelling van meerdere segmenten over de hele wereld voor duurzame, op vezels gebaseerde verpakkingsoplossingen. Met een verbreed productportfolio kunnen we actief deelnemen aan de huidige trend van plastic-naar-kartonverpakkingen en zo bijdragen aan een betere toekomst.“
“In het derde kwartaal zijn we onze activiteiten in verschillende regio’s blijven ontwikkelen en verbeteren, en hebben we een zeer sterk financieel resultaat behaald. We verwachten voor het hele jaar een omzet van ruim 1,1 miljard euro te realiseren, ruim boven onze middellange termijn organische groeidoelstelling van 2-3%. Op basis van onze geschatte omzet voor het hele jaar verwachten we een gecorrigeerde EBITDA voor het hele jaar van meer dan 170 miljoen.”