HomeNieuws"Effect van Ik Kies Bewust-logo op aankoopgedrag consument beperkt"

“Effect van Ik Kies Bewust-logo op aankoopgedrag consument beperkt”

ik-kies-bewust

Een studie van het LEI, een onderdeel van Wageningen UR, laat zien dat de effecten van het Ik Kies Bewust-logo aan de consumentenkant beperkt is. Er is volgens de studie geen overtuigend bewijs gevonden voor een directe reactie tussen de introductie van het Ik Kies Bewust-logo en het aankoopgedrag van consumenten.

lei-logoTegelijkertijd is het Ik Kies Bewust-logo aantrekkelijk voor bedrijven. Immers, zo schrijft het LEI in een rapport naar aanleiding van de studie, willen in aanmerking komen voor dit logo. De indruk is dat het logo haar effectiviteit vindt, zo staat in het rapport te lezen. Gebasseerd op deze bevindingen heeft het LEI een aantal aanbevelingen voor de overheid geforumleerd. Deze zijn terug te vinden in het rapport.

Klik hier om het volledige rapport te lezen…

Bron: LEI/Wageningen UR