Home Nieuws "Eens Ishida, altijd Ishida"

“Eens Ishida, altijd Ishida”

Een goede zes maanden geleden werd Theo de Koning benoemd tot de nieuwe general sales manager van Ishida Europa B.V. PackOnline.nl had onlangs een interview met hem. “Ishida is een mooi bedrijf met mooie producten en het is mijn persoonlijke streven om Ishida nog prominenter op de kaart te zetten”, vertelt Theo de Koning hierin. “We willen onze klanten helpen bij het vinden van de juiste oplossing. Dat is waar we goed in zijn. Niet voor niets hebben wij een grote groep trouwe klanten en zeggen zij ‘eens Ishida, altijd Ishida'.”

Wereldmarktleider in multihead wegers

De belangrijkste en waarschijnlijk ook bekendste productgroep van Ishida zijn de multihead wegers. Jaarlijks levert Ishida er hiervan circa 2500 wereldwijd en is hiermee bij monde van Theo de Koning wereldmarktleider. “Multihead wegers zijn voor ons ‘core business' en dat zullen ze ook altijd blijven. Wel streven we ernaar om in alle productgroepen uit ons assortiment wereldmarktleider te zijn, zoals we dat naast multihead wegers ook zijn op het gebied van controlewegers”, stelt hij.

Snelheid en nauwkeurigheid

Als wereldmarktleider op het gebied van multihead wegers probeert Ishida zich te onderscheiden in snelheid en nauwkeurigheid. “Onze multihead wegers maken gebruik van een unieke rekenmethode. Het volle aantal combinaties wordt gebruikt om zo snel en nauwkeurig mogelijk het product af te wegen. Dit resulteert voor onze klanten in hoge snelheden en minder weggave van het product”, benadrukt Theo de Koning.

Verder gaan waar anderen ophouden

Maar Ishida gaat hierbij volgens Theo de Koning verder waar anderen ophouden. “Zo biedt onze zogenaamde lineare Fresh Food weger een oplossing voor situaties waar een multihead weger voorheen geen uitkomst bood. Denk hierbij aan het afwegen van producten als zalmsnippers, tonijnsalade en gemarineerde kipblokjes”, somt hij op.

Nieuwe markten creëren

Hoewel wegen ‘core business' zal blijven, is men bij Ishida wel druk bezig met het vinden en waar nodig creëren van nieuwe markten. “We willen onze stabiele groei voortzetten en focussen ons hierbij niet alleen op het continue doorontwikkelen van onze producten. We houden de ontwikkelingen van de markt goed in de gaten en spelen hierop in”, benadrukt Theo de Koning.

Steeds strengere eisen

Een voorbeeld hiervan is volgens hem de uitbreiding van het assortiment met X-ray-systemen. Theo de Koning: “Hier zijn we één van de marktleiders. Ik verwacht dat X-ray een vlucht gaat nemen aangezien retailers steeds strengere eisen stellen. Onze klanten kunnen hierop inspelen met onze X-ray-systemen.”

Complete oplossingen

Daarnaast biedt de projectafdeling van Ishida op het kantoor in Best complete oplossingen voor haar klanten. “In Nederland willen we hier ook meer en meer onze focus op leggen. Het leveren van complete oplossingen past namelijk perfect in onze filosofie van meedenken met onze klanten”, besluit Theo de Koning.

Voor meer informatie:
Theo de Koning
Ishida Europe
De Dieze 5
5684 PR Best
T +31 (0)499 39 36 75
F +31 (0)499 39 18 87
www.ishidaeurope.nl
info@ishida.nl