Home Nieuws Verpakkingen DS Smith verpakt chocolade van Tony's Chocolonely op zijn best

DS Smith verpakt chocolade van Tony’s Chocolonely op zijn best

Het Nederlandse merk Tony’s Chocolonely bewijst dat zelfs chocolade voor de massamarkt 100% eerlijk kan worden geproduceerd. Nu Tony’s Chocolonely met zijn felgekleurde chocoladerepen naar de Europese markt wil uitbreiden, vond het een medestrijder in verpakkingsspecialist DS Smith.

Als exclusieve partner ontwikkelt en produceert de fullservice-provider alle secundaire verpakkingen op internationaal niveau voor de chocolade die zowel heerlijk als eerlijk is. Of het nu gaat om opvallende verkoopverpakkingen, retail- en shelf ready packaging of stevige transportverpakkingen – de focus ligt altijd op het versterken van de missie en identiteit van de merkfabrikant. Het internationale netwerk en de knowhow van DS Smith boden in dit geval een absoluut voordeel. Met ultramoderne design- en productielocaties in heel Europa biedt de verpakkingsfabrikant optimale service gedurende de gehele supply cycle en biedt de juiste printtechnologie voor elke situatie.

Europeanen zijn dol op chocolade. Nergens ter wereld wordt meer geconsumeerd dan hier. Sinds 2005 zet het Nederlandse merk Tony’s Chocolonely zich in voor meer eerlijkheid, transparantie en duurzaamheid op de cacaoplantages. De chocoladeproducent streeft er naar om het bewustzijn te verhogen, zet aan tot actie en geeft het goede voorbeeld, bijvoorbeeld om kinderarbeid en illegale ontbossing te voorkomen. De cacaobonen zijn rechtstreeks afkomstig van West-Afrikaanse boerencoöperaties. Het bedrijf betaalt 20 procent hogere prijzen en investeert op lange termijn in de training en professionalisering van boeren.

Naast de Nederlandse thuismarkt verkoopt Tony’s Chocolonely zijn uitzonderlijke chocoladecreaties in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en sinds vorig jaar in Duitsland, Denemarken en Finland. Op de winkelvloer vallen de felgekleurde chocoladewikkels goed op. En net zo kleurrijk als de repen zelf zijn de omverpakkingen – zowel op het winkelschap als tijdens transport. Afhankelijk van het aantal exemplaren en het type verpakking, worden verschillende druktechnologieën gebruikt – van offset tot flexo tot digital printing. De hoge kwaliteits standaarden van DS Smith zorgen ervoor dat het brede scala aan schapverpakkingen, toonbankdisplays, verkoop-, geschenk- en transportverpakkingen altijd opvallen op het verkooppunt en zowel de merkidentiteit als de merkboodschap van Tony’s Chocolonely optimaal overbrengen.

www.dssmith-packaging.nl