HomeNieuwsBedrijven en personenDS Smith ontvangt dertien onderscheidingen tijdens EFIA Print Awards

DS Smith ontvangt dertien onderscheidingen tijdens EFIA Print Awards

De Packaging Strategists van DS Smith mochten in totaal 13 onderscheidingen in ontvangst nemen tijdens de Print Awards van de European Flexografic Industry Association (EFIA) 2019. DS Smith behaalde onder meer zilver met het drukmotief voor de multivitamin-12-fruitdrank van het merk Christinen.

De fotorealistische weergave laat tot in het kleinste rasterdetail de expertise van DS Smith zien op het gebied van de directe flexodruk. Schitterende kleuren, zachte kleurverlopen en superscherpe beelddetails zorgen voor een visuele kwaliteit die aanzet tot de aankoop van de natuurlijke, gezonde frisdrank van het drankconcern Gehring-Bunte uit Bielefeld.

Het in 1895 opgerichte familiebedrijf Gehring-Bunte combineert traditie en innovatie. Het merk Christinen staat voor hoogwaardig mineraalwater van gecertificeerde bio-kwaliteit: de Teutoburger Mineralbrunnen GmbH & Co. KG verkoopt zijn natuurlijke en zuivere mineraalwateren, vruchtensap- en watermixen en frisdranken uit ongerepte gesteentelagen vanuit een diepte van ruim 400 meter intussen in meer dan 15 Europese landen.

De in verschillende maten en flessen verkrijgbare multivitamine-12-fruitdrank is hier één van. Voor een aansprekende productpresentatie in de schappen zorgt de golfkartonnen verpakking die DS Smith voor de verkoop van de handzame 0,5 liter PET-flessen heeft ontworpen. De merkwaarden van de drank – natuurlijk, fruitig, fris – worden via het fotorealistische motief van de in bruisend water vallende vruchten perfect overgebracht. De verpakking werd gedrukt via directe flexodruk in raster 24 in vijf kleuren en overtuigt door de buitengewoon schitterende kleuren, scherpe beelddetails en zachte kleurverlopen.

“Binnen de zware strijd om de gunst van de consument laten grote drankfabrikanten niets aan het toeval over”, aldus Anja Röhrle, Marketing & Communication Manager bij DS Smith. Displays voor de secundaire plaatsing, seizoensedities en aantrekkelijke schapverpakkingen moeten de afzet stimuleren. “Zeer populair zijn natuurlijk uitziende, fotorealistische drukmotieven die de smaakbeleving tot in het kleinste detail overbrengen en hierdoor een koopimpuls teweegbrengen. De directe flexodruk is een snel en kostenefficiënt proces om indrukwekkende drukresultaten op golfkarton te realiseren.” Maar de technologie is volgens Röhrle niet alles. “Voor de beste drukresultaten is een enorme kennis vereist. Dat onze collega's uit de drukkerij goed zijn in hun vak, blijkt niet op de laatste plaats uit de onderscheiding tijdens de EFIA Print Awards van dit jaar.”

www.dssmith.com