Home Dossiers E-commerce DS Smith onderzoekt wat e-shopper nu echt belangrijk vindt aan dat pakket

DS Smith onderzoekt wat e-shopper nu echt belangrijk vindt aan dat pakket

E-commerce kent een explosieve groei. Nu shoppers de winkelstraten steeds vaker inruilen voor online etalages, is een pakje ontvangen vaak nog het enige moment van ‘fysiek contact’ tussen retailers en consumenten. Maar wat vinden e-shoppers nu echt belangrijk aan dat pakket? Je leest het in deze whitepaper van DS Smith.

9 op de 10 online shoppers kiezen voor levering aan huis. Gemak dient de mens: wie de deur niet meer uitgaat voor het shoppen zelf, doet dat ook niet om zijn bestelling op te halen.

3/4 van de mensen vinden bestelgemak belangrijk. Wat de consument het belangrijkst vindt wanneer hij een online aankoop doet? Daar is hij vrij duidelijk over. Zowel in België als in Nederland staan bestelgemak, productprijs en korte levertijd in de top drie.

1 op de 3 online consumenten ontvangt jaarlijks een beschadigd product of verpakking
35% van de Belgische (en 33% van de Nederlandse) e-shoppers stopt of doet minder bestellingen na het ontvangen van een beschadigd product.

Download whitepaper