De verpakkingsindustrie verkeert in roerige tijden. Processen veranderen en klanten stellen steeds meer en hogere eisen. Tegelijkertijd versnellen nieuwe technologieën het productieproces en wordt deze nog preciezer. Dit maakt dat de branche voor grote uitdagingen komt te staan. DS Smith geeft aan juist deze kansen te benutten en maakt zich al jaren onmisbaar voor iedere klant. In dit artikel legt Thomas Kure Jakobsen, Managing Director Northern Europe bij DS Smith, uit ze dit doen.
“Technologie heeft alles veranderd. We zijn in staat verpakkingen te maken met minder fouten en kortere print runs. Ook kunnen we nu verpakkingsoplossingen bieden die aan allerlei bijzondere eigenschappen moeten voldoen. Dit heeft echter wel als gevolg dat klanten hun verwachtingen telkens opschroeven en meer willen. Als innovatieve verpakkingsexperts gaan wij hier natuurlijk in mee”, begint Thomas Kure Jakobsen zijn verhaal.
Dit doet DS Smith op de eerste plaats door open te staan voor deze positieve wending. Thomas Kure Jakobsen: “Telkens wanneer we iets verbeteren, krijgen de verwachtingen van onze klanten een nieuwe boost. Dit is gunstig omdat het de supply chain alert houdt; het maakt ons nieuwsgierig naar de mogelijkheden om onze producten te optimaliseren. En het daagt ons bovendien uit beter te worden in ons werk. Er is dus geen tijd om op de lauweren te rusten, we innoveren dag in dag uit om ons aanbod te verbeteren.”
Daarnaast werkt DS Smith nauw met hun klanten samen, door middel van de unieke Impact Centres en PackRight Centres. Deze centra staan in heel Europa en zijn specifiek ingericht om waarde toe te voegen aan klanten van DS Smith. Thomas Kure Jakobsen: “Ze bieden een praktijkomgeving waar verpakkingsdesigners en klanten, in productie-, logistieke, marketing- of inkooprollen, kunnen samenwerken en ontdekken wat de juiste verpakking kan opleveren. Of het nu om een (verzend)verpakking voor de e-commerce of voor in de winkel gaat. Bovendien zijn de Impact Centres ingericht als echte supermarkten en back-of-store zones, zodat klanten de effectiviteit van verpakkingen in een realistische, alledaagse omgeving kunnen analyseren.”
“In de toekomst kunnen met een beetje fantasie alle verpakkingsleveranciers door middel van de nieuwste technologieën een perfecte verpakking creëren. Maar als het zover is, wordt het verschil gemaakt door expertise, innovatie en service. Het opbouwen van partnerschap, waarbij wij in het onmisbare verlengde liggen van het team van de klant, is een succesfactor voor een waardevolle klantrelatie”, besluit Thomas Kure Jakobsen.
Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.