HomeNieuws"DS Smith loopt voorop in revolutie van e-commerce"

“DS Smith loopt voorop in revolutie van e-commerce”

E-commerce neemt de laatste paar jaren een enorme vlucht, met grote gevolgen voor de verpakkingswereld. Verpakkingen moeten aan steeds hogere eisen voldoen en totaal andere functies vervullen dan voorheen. DS Smith is deze uitdagingen vooruitstrevend aangegaan en benut nu juist de mooie kansen die e-commerce met zich meebrengt.

“Ik geloof dat ik eind jaren 1990 mijn eerste product bestelde bij een online shop”, vertelt Isabel Rocher, hoofd e-commerce oplossingen van DS Smith. “Toen was er nog sprake van een revolutie. Maar e-commerce is tegenwoordig allang niet meer weg te denken uit ons leven. In 2016 is het aantal mensen dat online inkopen doet namelijk fiks gestegen. Bovendien is volgens het CBS het bedrag dat we in september 2016 online besteedden met 22 procent gegroeid ten opzichte van september 2015.”

Isabel Rocher: “Wij hebben dus een keerpunt bereikt in onze manier van winkelen, online winkelen wordt de standaard. Wat voorheen nog ondenkbaar was, is nu dagelijkse kost. Afgelopen jaar maakten miljoenen shoppers al gebruik van allerlei technologische innovaties om hun inkopen te doen. Dit zorgt natuurlijk voor een hausse aan gevolgen voor de verpakkingsbranche.”

“DS Smith staat steevast in de frontlinie van de technologische ontwikkelingen. Sterker nog, wij lopen voorop in de strijd om de e-commerce klant. En deze verloopt totaal anders dan wat we in de gewone retail zagen. De trends in e-commerce gaan namelijk veel verder dan alleen het veranderen van leveringsmethoden, er is sprake van een grote verschuiving in de verwachtingen en eisen van onze klanten. Hier gehoor aan geven is minstens zo belangrijk als het hele ontstaan van deze online markt”, benadrukt Isabel Rocher.

Een ding weet DS Smith zeker en dat is dat een verpakking steviger en flexibeler moet zijn dan ooit. Isabel Rocher: “Een verpakking komt op vijftig momenten in de e-commerce toeleveringsketen in aanraking met een persoon of machine. Elk van deze momenten brengt zijn eigen, unieke risico's met zich mee. Een verpakking kan bijvoorbeeld worden beschadigd als het na bezorging wordt teruggebracht en is natuurlijk extra kwetsbaar tijdens een drone-levering. Daarom heeft DS Smith geïnvesteerd in een uniek testcentrum. Met dit testcentrum bundelen we de krachten van de e-commerce toeleveringsketen om tot een ultiem verpakkingsontwerp te komen. Een verpakking wordt net zolang gereproduceerd totdat het optimale bescherming biedt, ongeacht het type product of reisafstand.”

Klik hier om het hele artikel te lezen…

Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.