HomeNieuwsBedrijven en personenDS Smith is door innovatie klaar voor de toekomst

DS Smith is door innovatie klaar voor de toekomst

dssmith-inspiratiemiddag

De wereld verandert in rap tempo. Tijdens het inspiratie event van DS Smith op donderdag 3 november 2016 vormde Eerbeek het innovatieve middelpunt van de kartonindustrie. DS Smith illustreerde dat zij door vooruit te kijken en te investeren, klaar is voor de toekomst en vooral die van haar klanten.

dssmith-logo-2014Voor deze gelegenheid creëerde DS Smith een uniek theater, centraal in de fabriek. Tijdens een inspirerende talkshow ontving gastheer Humberto Tan diverse gasten uit bedrijfsleven, sport en entertainment, waaronder Jan-Henk Bouman van Fountainheads en de olympisch kampioene uit Eerbeek, Elis Ligtlee. Tijdens de rondleiding in de fabriek konden de gasten met eigen ogen de nieuwe hypermoderne golfkartonmachine bewonderen.

Erik Meijer, Sales & Marketing Director van DS Smith, legde uit hoe DS Smith zich de afgelopen periode positioneerde als Packaging Strategists en niet alleen investeerde in golfkarton- en in verwerkingsmachines, maar met de bouw van het eerste PackRight centre in Nederland een extra dimensie aanbrengt in de manier waarop samen met de klant verpakkingsoplossingen ontwikkeld worden. “Verpakkingsoplossingen met resultaten in elke schakel van de supply chain”, aldus Erik Meijer.

Dit werd kracht bijgezet door de speciale gasten Peter Dekker, Chief Commercial Officer van Aviko en Hans Hogeveen, Chief Executive Officer van ITS. Peter Dekker: “Innovatie en transparantie krijg je alleen maar door de hele keten te betrekken. Zo maakt bijvoorbeeld de ene doos meer of minder op een pallet een wereld van verschil. Daarom werken we samen met leveranciers als DS Smith, juist om het verschil te maken.”

Door kennis en inzichten in de gehele supply chain van de klant leverden PackRight projecten resultaten op die vele malen groter zijn dan de waarde van slechts de verpakkingen. Dit vertaalt zich voor klanten in hogere rendementen op opzetmachines, in nieuwe verkoopmarkten, in kostenbesparingen en in risicobeheersing.

Hans Hogeveen: “Alleen door voortdurend innoveren kun je blijven groeien. Niet alleen in producten, maar ook in het gehele productie proces. Waar dit eindigt? We denken dat dit proces nooit klaar is.”

Kijk voor meer informatie op www.dssmith.com/PackRight-resultaat.