Sommige analisten geloven dat de auto-industrie in de komende tien jaar een ware metamorfose zal ondergaan. Producten, processen en markten veranderen sneller en drastischer dan ooit en de opkomst van elektrische, hybride en zelfrijdende auto's zetten de sector naar verwachting zelfs volledig op zijn kop. Met het oog op deze disruptieve wereld zullen leveranciers en producenten nog intensiever moeten samenwerken. Niet alleen om aan de behoeften van de klant te voldoen, maar ook om verbeteringen op het vlak van duurzaamheid en efficiëntie in de supply chain te genereren.
PackRight
DS Smith onderzoekt voortdurend welke impact alternatieve oplossingen kunnen hebben op de productiviteit en de toekomstige groei van hun klanten. Een belangrijke manier om dat te doen is het ontwikkelen en testen van verpakkingen in PackRight Centres van DS Smith. Dit zijn fysieke locaties waar echte samenwerking tussen alle soorten functies in de bedrijven van klanten mogelijk wordt. Samen onderzoekt men zij de prestaties van verpakkingen in elke fase van de toeleveringsketen. Ook wordt inspiratie gevonden bij verschillende branches en nieuwe technologieën om ideeën te bedenken, de prestaties te verhogen en best practices uit te wisselen.
Maximaliseren van resultaten
Peter Foot, Marketing & Innovation Director, legt uit: “Een workshop in een PackRight Centre versterkt de band tussen DS Smith en onze klant. We brengen teamleden uit verschillende disciplines bij DS Smith samen voor een maximale samenwerking. Alles draait daarbij om de effectiviteit van de toeleveringsketen en hoe we kansen kunnen vergroten om de omzet te verhogen, de kosten te verminderen en het risico te beheersen.”
Voorsprong door inzichten
“We bekijken ook welke richting de industrie uitgaat en wat onze klanten kunnen doen om hun voorsprong op concurrenten te behouden. De sleutel tot een succesvolle samenwerking? Investeren in echt en diepgaand contact met de klant en samenwerking tussen sleutelfiguren uit beide organisaties die noodzakelijke veranderingen tot stand kunnen brengen”, aldus Peter Foot. De PackRight Workshops van DS Smith werken als een dashboard voor uw automotive business. DS Smith heeft een uniek zicht op de industrie en krijgt allerlei geprivilegieerde informatie door samenwerking met grote spelers in andere sectoren. Het bedrijf gaat er prat op dat het investereert in de laatste technologie en de beste talenten, zodat het klanten dynamische en vooruitstrevende inzichten kan bieden die hun toeleveringsketen kunnen veranderen.
Lokale voordelen van een wereldwijde schaal
Omdat DS Smith een wereldwijde onderneming is, met vestigingen in veertig landen, kan het bedrijf globale automotive projecten lokaal beheren. DS Smith biedt een zogenaamde ‘one-stop-shop' voor uw complete verpakkingsstrategie en geavanceerde machines combineren met ongeëvenaarde sectorspecifieke expertise om u te bieden wat u nodig hebt. Het bedrijf begrijpt als geen ander de finesses van de wereldwijde automotive toeleveringsketen en verplicht zich ertoe partnerships op de lange termijn aan te gaan, waarin u openhartig kunt zijn over uw uitdagingen en waarin u samen met DS Smith op zoek kan gaan naar meer kansen en meer efficiëntie.
Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.