HomeDossiersDesignDS Smith brengt verpakkingstrends voor zuivelindustrie in kaart

DS Smith brengt verpakkingstrends voor zuivelindustrie in kaart

De verwachting is dat de vraag naar zuivelproducten de komende jaren zal blijven stijgen, gedreven door een groeiende bevolking, hogere inkomensniveaus en een toenemend gezondheidsbewustzijn. De markt wordt gedomineerd door de verkoop van melk, gevolgd door de verkoop van boter en kaas. DS Smith zet in dit artikel uiteen welke verpakkingstrends niet gemist mogen worden.

De meeste consumenten leiden tegenwoordig een hectische levensstijl. Dit betekent dat ze voortdurend op zoek zijn naar mogelijkheden om producten te kopen die gemakkelijk te bereiken, vast te houden, te eten of te dragen zijn. Om aan deze wensen te voldoen, moeten bedrijven extra inspanningen leveren om voedselverpakkingen ‘slim' en draagbaar te maken.

Bovendien is milieubescherming nog nooit zo belangrijk geweest. Toenemende druk van wereldwijde organisaties, klanten en politieke instellingen dwingt bedrijven om op zoek te gaan naar alternatieven voor plastic verpakkingen.

Lees verder