HomeDossiersDesignDS Smith biedt inspiratie voor innovatieve folieverpakking ITS

DS Smith biedt inspiratie voor innovatieve folieverpakking ITS

dssmith-its

Met de productie van huishoudelijke verpakkingen verlegt het Apeldoornse familiebedrijf ITS al jaren grenzen. Het bedrijf levert aluminiumfolie, vershoudfolie en magnetronfolie en zit ook voor bakpapier, braadzakken, boterhampapier en koffiefilters bij de grote namen in de Europese Retail aan tafel. Zo eenvoudig als deze producten dagelijks worden gebruikt, zo lastig is het om ermee te innoveren. Toch gaat General Manager Michiel Hogeveen continu voor de zogenaamde ‘wow-factor'. Die ‘wow' moet in 2017 komen van de nieuwe, innovatieve folieverpakking die ITS op dit moment aan het ontwikkelen is voor de catering en de horeca. Het doel daarvan is om de machinale verwerking van folie in de fabriek te bevorderen én het gebruiksgemak voor de consument te vergroten. Ter inspiratie daarvoor bezocht Michiel Hogeveen begin dit jaar het Benelux Impact Centre van DS Smith in Gent.

dssmith-logo-2014“Met DS Smith hebben wij als ITS al jaren een uitstekende samenwerking. In het Benelux Impact Centre hebben wij samen met de Packaging Strategists van DS Smith gekeken naar verbetermogelijkheden van onze verpakkingen in de markt en de Supply Cycle”, licht Michiel Hogeveen toe. “In Gent gingen onze ogen echt open. DS Smith liet ons zien dat er volop kansen waren op het gebied van machinale verwerking en logistiek. Maar misschien nog wel verrassender: in een eigen interne praktijkomgeving, met echte voorbeelden die je kunt zien, aanraken, vastpakken en bestuderen, toonden ze aan dat de merkbeleving van onze folieverpakking in de supermarkt een stuk beter kon.”

De verse inzichten vanuit het Impact Centre werden gebruikt voor een workshop in het PackRight Centre. Productspecialisten en verpakkingsdesigners van zowel DS Smith als ITS werkten daar intensief samen om te komen tot de best denkbare verpakkingsoplossing. Michiel Hogeveen: “Het mooie van het PackRight Centre is dat schetsen daar meteen omgezet kunnen worden naar modellen. Je ziet dus in no time of een verpakkingsontwerp voldoet, hoe het eruit komt te zien en welke impact de verpakking heeft.”

“Voor ons lag de focus op het automatisch opzetten en vullen van de box en het optimaal bedrukken ten behoeve van de merkbeleving. Dat is buitengewoon goed gelukt”, glundert Michiel Hogeveen. “Ik kan iedereen die met verpakkingen het verschil wil maken, aanraden om een bezoek te brengen aan het Impact Centre en met een PackRight workshop de resultaten te verbeteren.”

Klik hier om het hele artikel te lezen…

Kijk voor meer informatie op www.dssmith-packaging.nl.