Home Nieuws Douwe Egberts vernieuwt verpakkingen

Douwe Egberts vernieuwt verpakkingen

Douwe Egberts (DE) wil consumenten meer variatie en beleving brengen in het drinken van de dagelijkse koffie. Om dit te bereiken start DE de campagne ‘Gebrand voor Nederland'. Ook veranderen alle verpakkingen van de filterkoffie en de meeste bonenkoffies. Naast een campagne en de introductie van nieuwe varianten vernieuwt Douwe Egberts de verpakkingen. “De gesealde verpakkingen krijgen een moderner uiterlijk en 'tierlantijntjes'”, zegt Eric Bouter, marketingmanager van Douwe Egberts. Dit geldt voor de Aroma Roodvarianten.

Voor de luxere varianten gaat het roer nog verder om. Het traditioneel gesealde pak verandert in een stazak die een wat luxere uitstraling geeft. “De verpakking wordt wat meer premium”, verduidelijkt Bouter. Afgezien van de smaken Mocca, Excellent en Select die in een 250-gramverpakking blijven, komen alle andere variaties in een kleinere verpakking van 125 gram. De prijs daalt mee, benadrukt de marketingmanager. “Dit is niet alleen goedkoper voor de consument, maar die kan ook meer variëren.”

Kijk voor meer informatie op www.douwe-egberts.com.

Bron: VMT (www.vmt.nl)
Foto: Levensmiddelenkrant