HomeNieuwsDelhaize 'goes greener' mede dankzij GH-Ulma

Delhaize ‘goes greener’ mede dankzij GH-Ulma

De retailer Delhaize heeft de eerste editie van de ‘Greener Packaging Award' gewonnen door het gewicht/volume van hun verpakkingen te verminderen en zodoende de milieu-impact van hun verpakkingen drastisch terug te schroeven. Meer specifiek gaat het over de verpakkingen van noten en gedroogde vruchten.

Voordien werden deze verpakt in trays met folie (trayseal) en deksel. Door de aanpassing van dit type verpakking naar een flowpackverpakking met 4 zijden las is Delhaize er in geslaagd om zowel het gewicht van het verpakkingsmateriaal als het volume van de verpakking te verlagen. De verminderde mileu-impact die dit met zich meebrengt heeft Delhaize verdiend de ‘Greener Packaging Award' opgeleverd.

Dry Top is verpakker van de noten en gedroogde vruchten voor Delhaize en heeft in die rol in grote mate bijgedragen tot het succes van deze nieuwe verpakking. Als leverancier van de verpakkingslijnen voor zowel de nieuwe verpakking (Ulma verticale flowpack) als de vorige verpakking (Mondini trayseal + deksel), doet het GH-Ulma plezier dat we aan dit succes ons steentje hebben kunnen bijdragen.

Verder is de hersluitbaarheid van de vorige verpakking bewaard gebleven door middel van een ‘peal and reseal' label en is de presentatie van het product nog verbeterd. Een dergelijke omschakeling vraagt heel wat voorbereiding en hard werk van zowel Delhaize als Dry Top, als ook moed om in deze crisistijd toch de kaart van het milieu te trekken. De beloning en het succes is dan ook terecht en verdiend.

Kijk voor meer informatie op www.gh-ulma.com of stuur een e-mail naar info@gh-ulma.com.