De beschutte werkplaats De Floere heeft onder andere door de herstructurering bij Kraft Food, de grootste klant van De Floere, een moeilijke periode achter de rug. Drie jaar geleden werd in de beschutte werkplaats met Paul de Win een crisismanager aangesteld. “De beschutte werkplaats draaide op dat moment vier jaar met verlies”, zegt Paul de Win in een artikel in Het Nieuwsblad.“Klanten haakten af en de beschutte werkplaats kon zich door allerlei omstandigheden niet flexibel genoeg opstellen om nieuwe klanten aan te trekken.”
Het tij leek gekeerd, maar dit jaar maakt De Floere voor het eerst in drie jaar opnieuw een mindere periode mee. “Uiteraard speelt de economische crisis mee, maar voor ons ook de herstructurering bij Kraft Food in Halle. Dat heeft beslist om de productie van de mignonettes en bouchees te verhuizen naar het Oostblok. Uitgerekend die producten verpakten we en zetten we in displays voor de winkels. Kraft Food is goed voor een derde van onze omzet. Daarnaast bouwt de overheid meer en meer de subsidies af”, zegt Paul de Win in het artikel.
Ondertussen zoekt de crisismanager oplossingen. “We hebben onderhandeld met Kraft Food om andere producten te verpakken. Dat is deels gelukt, maar onvoldoende om het verlies van mignonettes en bouchees te compenseren. De zoektocht naar nieuwe klanten is volop bezig. We investeren om in De Floere ook met blote voeding te mogen werken. Dit opent perspectieven voor nieuwe bedrijven die met ons in zee willen”, zegt Paul de Win.
Kijk voor meer informatie op www.bwdefloere.be of klik hier om het volledige artikel te lezen.
Bron: Het Nieuwsblad