HomeDossiersDuurzaamheid"Convenience stuwt vraag naar duurzame verpakkingen"

“Convenience stuwt vraag naar duurzame verpakkingen”

zuzanna-skalska

“Consumenten zijn bereid meer te betalen om convenience ‘groen' te maken.” Dit verwacht Zuzanna Skalska, trendwatcher bij designbureau Van Berlo Design Strategy + Product Development. Skalska bezoekt onder andere jaarlijks meer dan twintig beurzen op verschillende vakgebieden. In een interview met VMT vertelt ze over algemene trends die belangrijk zijn voor de voedingsmiddelenindustrie. “De ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid zullen vooral bij verpakkingen hard gaan”, verwacht de trendwatcher.

De enorme plasticproductie die door de algemene trend van convenience of verluxing wordt veroorzaakt, stuwt de vraag naar duurzame verpakkingen. “Glas komt terug, eetbare verpakkingen maken een opmars en we zullen met herbruikbare statiegeldbakjes naar de Chinees gaan”, aldus Skalska.

Bron: VMT Online (www.vmt.nl)
Foto: Bogdan Krezel/ProDesign