Studenten van Hogeschool Van Hall Larenstein onderzochten hoe de consument kant-en-klaarmaaltijden beoordelen en geven aanbevelingen hoe de beleving van de consument van de maaltijd kan verbeteren. Als een consument een kant-en-klaarmaaltijd koopt, let hij op gezondheid. Hij voegt soms zelf nog een salade of een stuk fruit toe om de maaltijd gezonder te maken. Consumenten kiezen graag zelf hoe ze een maaltijd eten. Ze waarderen het daarom als een verpakking uit meerdere compartimenten bestaat.
In de praktijk lezen consumenten de gebruiksaanwijzing vluchtig. Maar als mensen de gebruiksaanwijzing lezen, waarderen ze de maaltijd daarna ook meer. Instructies op de verpakking moeten daarom duidelijk en goed leesbaar zijn. Niet iedereen eet evenveel en consumenten kiezen dan ook graag hun eigen portiegrootte. Helaas is er nog weinig keuze in de supermarkt op dit moment.
Klik hier en lees het artikel ‘Kant-en-klaar is nog niet klaar' op VMT Online…
Bron: NVC