De aandacht voor voedselverpakkingen gaat volgens Ariane van Mancius van Now New Next alleen maar toenemen. Mensen zijn visueel ingesteld en beslissen in de supermarkt in een paar seconden wat ze kopen. Ze kunnen een product in de winkel niet ruiken of proeven. Consumenten gaan daarom af op wat ze zien en voelen. Ze pakken dan eerder iets met een mooie verpakking”, zo stelt ze in een artikel op de website Nieuws.nl.
Volgens haar is de verpakking van een product belangrijker dan veel mensen denken, omdat deze een grote invloed heeft op aankopen. “Voorheen werden voedsel en verpakkingen als aparte zaken gezien. Wij combineren deze twee. Zo heb ik voor een pizzapunt een driehoekige verpakking ontworpen. Daarnaast maakte ik voor een eigen product dat ik op de markt heb gebracht, kaviaar van olijfolie, een verpakking met bolletjes die je echt kunt zien en voelen”, zo somt Ariane van Mancius, die eind vorig jaar nog sprak op Packaging Innovations in Mechelen, op in het artikel.
Kijk voor meer informatie op www.nownewnext.nl.
Bron: Nieuws.nl