Jaren geleden stapten de producenten van margarine en ijs als eerste over op het gebruik van IML. Vandaag zien we dat ook de aanbieders van salades en spreads die trend volgen. Het gaat om een marktsegment dat bijzonder snel evolueert. Tegelijk hebben we het hier over erg seizoensgevoelige producten. Dat zorgt voor een grote dynamiek. Producenten differentiëren zich door nieuw artwork voor de verpakking sneller te laten roteren. Drukkerij Verstraete staat bij het drukproces garant voor een snelle wissel van de machines, waardoor de productie van kleinere volumes etiketten – in functie van die hogere rotatie – geen probleem vormt. Nieuw is daarbij dat we bovendien de mogelijkheid bieden om bij de verpakking van salades en spreads de bedrukking van de IML-labels te combineren met transparante zones.
Dat laat de brand owners toe nog beter in te spelen op het gedrag van de consument. Het belang van de vorm van de verpakking staat buiten kijf. Meer nog: die vorm maakt een integraal onderdeel uit van het merk. Met de vorm trekt de producent in de winkel de aandacht van de consument. Het is ter plaatse in de winkel dat de consument de keuze maakt voor een specifiek product. Daar speelt de verpakking dan weer een belangrijke rol bij. Door bedrukking en transparante zones in IML-verpakking te combineren, biedt Drukkerij Verstraete de producenten van salades en spreads de mogelijkheid om het product echt te laten zien aan de consument. Ook IML met licht- of zuurstofbarrière behoort tot de mogelijkheden, net als grote verpakkingen van salades en spreads voor de horeca.
Kijk voor meer informatie op www.verstraete.be.