“Consument is bereid meer te betalen voor kleurrijke verpakking”

Consumenten associëren een toenemende kleurverzadiging van verpakkingen met grotere producten, blijkt uit een onderzoek van Boston College uit de Verenigde Staten. Consumenten die gevraagd werden een zeer kleurig product te beoordelen, kijken hier gunstiger tegenaan. Ook de bereidheid om (meer) voor dat product te betalen is hoger, schrijft Faqt.nl in een artikel op haar website. De onderzoekers verklaren deze invloed door de neiging van verzadigde kleuren om aandacht te vangen.

Mogen consumenten zelf een verpakking vullen, met bijvoorbeeld vloeibaar wasmiddel, dan tappen ze een fles met een hogere verzadiging meer dan een fletse fles. Volgens de onderzoekers heeft dat “implicaties voor esthetiek, ontwerp, sensorische marketing en aanverwante onderwerpen”. Opvallend is wel dat consumenten tegelijkertijd vinden dat hoe kleurrijker de verpakking wordt, hoe kleiner de omgeving lijkt waarin deze staat, in dit geval dus de winkel om de producten heen.

Kijk voor meer informatie op www.faqt.nl.

Bron: faqt.nl

DELEN