Home Dossiers E-commerce Consument ervaart frustratie over beschadigde artikelen

Consument ervaart frustratie over beschadigde artikelen

Volgens nieuw onderzoek van DS Smith zal naar verwachting voor meer dan 1,3 miljard euro aan goederen die tijdens de Black Friday-periode van 2021 aan Europese online shoppers zijn verkocht, beschadigd aankomen.

Meer dan twee op de vijf (44%) Europeanen is van plan om te profiteren van de Black Friday- en Cyber Monday-acties en van hen verwacht 23% tot drie defecte of beschadigde artikelen te ontvangen met een totale waarde van ten minste 1,36 miljard Pond. 66% van de shoppers heeft inderdaad eerder defecte of beschadigde artikelen ontvangen nadat ze ze online hadden besteld.

De ervaring veroorzaakt zogenaamde ‘Black Friday-frustratie' waarbij meer dan twee op de vijf shoppers (43%) zeggen dat producten die kapot of beschadigd aankomen het meest frustrerende gevolg is van het ontvangen van een levering. Het is begrijpelijk dat de emoties bij consumenten hoog oplopen wanneer pakketten beschadigd aankomen, waardoor Europeanen ervaren dat ze teleurgesteld (45%), geïrriteerd (33%) en gefrustreerd (25%) zijn.

Lees verder