HomeDossiersDuurzaamheidCoca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid

Coca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid

Coca-Cola heeft gisteren haar nieuwe duurzaamheidsplan ‘This is Forward' voor West-Europa in Den Haag gepresenteerd. Een belangrijke toezegging voor 2025 is dat 100 procent van de verpakkingen wordt ingezameld en dat PET-flessen voor minstens 50 procent uit gerecycled plastic bestaan. Ook moet 50 procent van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken en tenminste 40 procent van de managementfuncties worden vervuld door vrouwen.

Richard Schlasberg, Country Manager Coca-Cola Nederland: “Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren, naar onze partners, onze medewerkers en natuurlijk onze klanten. Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.”

Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland: “This is Forward gaat om daadkracht, het gaat om concrete doelstellingen. In Nederland gaan we onder de titel ‘Coca-Cola OPEN' verder de dialoog aan met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties, en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.”

Een van de hoofdthema's van het nieuwe duurzaamheidsplan is verpakkingen. Om bij te dragen aan het terugbrengen van de hoeveelheid zwerfafval in de natuur streeft Coca-Cola ernaar om 100 procent van haar verpakkingen in te zamelen. Ook zal het gemiddeld gebruik van gerecycled plastic voor PET-flessen meer dan worden verdubbeld tot tenminste 50 procent, in 2016 was dit nog 21 procent. Naast samenwerken met andere partijen, gaat Coca-Cola de kracht van haar merken inzetten om mensen te motiveren tot recycling.

Lees hier de Nederlandse samenvatting van het actieplan…

Kijk voor meer informatie op www.cocacolanederland.nl.