Coca-Cola introduceerde onlangs Honest, een caloriearme en biologische dorstlesser op basis van kruidenthee. “Honest staat voor heerlijke en duurzame drankjes en is daar 100 procent eerlijk over, of het nu gaat om de ingrediënten, de recyclebare flesjes of de biologische oorsprong”, aldus Coca-Cola. Honest is verkrijgbaar in drie smaken en werd in het voorjaar gelanceerd bij Marqt in een tijdelijke 500 ml fles. Met de lancering van een kleiner formaat fles van 375 ml, richt Coca-Cola zich nu ook op de on-the-go consument via verschillende verkooppunten in Nederland.
Honest is in 1998 ontwikkeld in Amerika door de vrienden Seth Goldman en Barry Nalebuff. Het idee voor Honest ontstond toen Seth na een rondje hardlopen in New York zocht naar een geschikte dorstlesser, dat niet te zoet was maar ook niet te smaakloos. Omdat hij niets geschikts kon vinden, mengde hij fruitsap met water. Toen Seth signaleerde dat anderen dat ook deden, zag hij een gat in de markt. Hij deelde dit inzicht met Barry, die toen net terug was uit India waar hij de thee-industrie had bestudeerd. Barry had daar ontdekt dat veel producenten van gebottelde thee met gedroogd poeder werken in plaats van met kwalitatieve, verse thee. Samen besloten zij aan de slag om een nieuw drankje op basis van hoogwaardige biologische ingrediënten te ontwikkelen.
Seth startte met experimenteren in zijn eigen keuken tot hij het perfecte recept had gevonden. Hij bottelde een paar flessen en bracht deze naar Fresh Fields (een grote natuursupermarkt, tegenwoordig Whole Foods Market) om te laten proeven. Toen de supermarkt meteen 15.000 flessen bestelde, was Honest geboren. Het merk ontwikkelde zich tot het grootste biologische, gebottelde theemerk van Amerika en is vandaag de dag in meer dan 100.000 Amerikaanse winkels verkrijgbaar. Na een Europees debuut in Engeland vorig jaar, mag nu Nederland van Honest proeven.
Kijk voor meer informatie op www.cocacolanederland.nl.