HomeNieuwsCampagne rond etiketten huishoudchemicaliën

Campagne rond etiketten huishoudchemicaliën

Jaarlijks gebeuren er ongeveer 7.000 ongelukken met huishoudchemicaliën. Die kunnen voorkomen worden door de etiketten op de producten te lezen. Daarom begint de Stichting Consument en Veiligheid een campagne. In meer dan de helft van de ongevallen (4.000) met huishoudchemicaliën zijn kinderen onder de vijf jaar het slachtoffer. Om deze reden én omdat in de komende jaren de etiketten op alle huishoudchemicaliën in Europa veranderen, start Stichting Consument en Veiligheid (SCV) samen met de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) vandaag een campagne gericht op ouders van jonge kinderen.

De campagne ‘Kinderen zien dingen anders’ laat ouders door de ogen van een kind naar huishoudchemicaliën kijken en biedt handelingsperspectieven om ongelukken te voorkomen. Via consultatiebureaus worden 100.000 folders in de vorm van babyflessen verspreid onder ouders van jonge kinderen. De campagne die door Lemz is ontwikkeld, wordt ondersteund door pr, print, online advertising, informatiefolders in de vorm van flesjes, displays in de vorm van keukenkastjes en de campagnesite www.nieuwe-etiketten.nl.

Bron: Adformatie