HomeDossiersDesignBurger Business zet verpakkingen in als marketingtool met Paardekooper

Burger Business zet verpakkingen in als marketingtool met Paardekooper

Nog geen jaar na de opening van zijn broodjeszaak Valentino's was de Tilburgse ondernemer Valentijn Prince klaar voor een volgende stap. Samen met zijn goede vriend en compagnon Daan van Loon bedacht hij Burger Business. Heel Tilburg kon vanaf dat moment thuis genieten van de perfecte burgerervaring. Bij die ervaring staat niet alleen de kwaliteit van het vlees centraal, maar ook een optimale presentatie. Hiervoor klopte Valentijn aan bij de Paardekooper Store in Breda.

Van neutraal naar bedrukt

Bart Bertens is al vanaf het begin het vertrouwde aanspreekpunt voor Valentijn. Bart vertelt: “Valentijn begon met een assortiment neutrale verpakkingen. Zo begint iedereen, maar als snel bleek Burger Business enorm succesvol. Bij een succesverhaal hoort natuurlijk een mooie, duidelijke bedrijfsidentiteit. Hierbij speelt de verpakking een prominente rol.” “De verpakking is een belangrijke marketingtool voor ons”, beaamt Valentijn. “Burger Business is in twee jaar tijd enorm gegroeid. Al na een jaar openden we onze tweede vestiging in Eindhoven en binnenkort volgt nummer drie. Als bedrijf zitten we nu op een bepaald niveau en dat willen we laten zien. Onder andere via de verpakking. Onze verpakkingen zijn echte eyecatchers.”

Perfecte burgerervaring

“Wij willen de perfecte burgerervaring bij mensen thuisbezorgen”, vervolgt Valentijn. “Dit vraagt natuurlijk om een goed stuk vlees en eerlijke ingrediënten, maar ook de presentatie moet kloppen. We zijn begonnen met een gepersonaliseerde menubox. Hierop volgde een tweede, meer compacte variant en bedrukte papieren inpakvellen. We hebben bewust gekozen voor karton en papier, omdat dit een natuurlijke, ambachtelijke uitstraling heeft. Dit past bij ons en zegt indirect iets over onze producten: bij Burger Business gaan we terug naar de basis, zonder allerlei poespas en toevoegingen.”

De ideeënfabriek

“Sinds kort leveren wij ook de bedrukte papieren draagtas”, vult Bart aan. “Voor de andere verpakkingen werkte Burger Business samen met een eigen reclamebureau. Het ontwerp van de draagtas is verzorgd door het WrappIDup-team van Paardekooper.” “Bart noemde dit de ideeënfabriek”, haakt Valentijn in. “Heel treffend, want aan ideeën en inspiratie geen gebrek. Het was een creatief samenwerkingsproces en het resultaat is top. Bart is heel goed op de hoogte van de marktontwikkelingen en voelt ons goed aan. Hij steekt echt zijn nek voor ons uit.”

Persoonlijke aanpak

“Paardekooper is een groot bedrijf, maar daar merk je helemaal niks van. Het contact is heel persoonlijk en laagdrempelig. Ik heb wekelijks contact met Bart en als ik in de buurt ben ga ik altijd langs om een kopje koffie te drinken. Weet je waar ik respect voor heb? Paardekooper is vanaf het allereerste moment nauw bij ons betrokken geweest. Ook toen we nog een ‘kleinverbruiker' waren stonden de medewerkers altijd voor ons klaar. De gedrevenheid is er, of je nu een klein of groot bedrijf bent, dat maakt voor hen geen verschil. Ik zie zeker een toekomst met Paardekooper, zodat we samen verder kunnen groeien.”

Kijk voor meer informatie op www.paardekooper.nl.