HomeDossiersE-commerceBunzl lanceert vernieuwde webshop voor optimale winkelervaring

Bunzl lanceert vernieuwde webshop voor optimale winkelervaring

De toonaangevende leverancier van verpakkingsmaterialen en verzendbenodigdheden, onderdeel van Bunzl Retail & Industry, presenteert haar vernieuwde, snelle, intuïtieve en gebruiksvriendelijke online winkel. Hiermee speelt zij in op de veranderende digitale wereld en hedendaagse behoefte van haar klanten.

De digitale wereld evolueert voortdurend en dat brengt een constante stroom van online trends met zich mee. Denk hierbij aan AI-geoptimaliseerde content en technieken waarmee de productpagina’s razendsnel ingeladen worden. Maar ook trends op gebied van koopgedrag veranderen continu. Klanten verwachten steeds meer gepersonaliseerde ervaringen online. Om dit te realiseren gebruikt de Verzendverpakkingenshop nu de nieuwste tools om gegevens te analyseren en gebruikersgedrag te voorspellen, om zo gepersonaliseerde ervaringen te kunnen bieden. Daarnaast zijn er op beleidsniveau ook verschillende ontwikkelingen gaande rondom digitale inclusie. Vanaf 2025 zijn bedrijven verplicht om digitaal voor iedereen toegankelijk te zijn. Redenen genoeg om de webshop onder handen te nemen, zodat deze klaar is voor de toekomst.

De Verzendverpakkingenshop heeft in het proces naar de nieuwe website nauw samengewerkt met haar bezoekers. Door middel van usability tests en A/B-testen is aan bezoekers feedback gevraagd. Ook zijn heatmaps en clickmaps in combinatie met gedragsdata geanalyseerd. Op basis van deze input zijn pagina’s verbeterd om een vloeiende en intuïtieve winkelervaring te bieden. De positie van elementen, kleuren en copy zijn allemaal gericht op snelheid en gebruiksgemak. “De bezoeker heeft tijdens de gehele ontwikkeling centraal gestaan. Hierdoor zijn we nu in staat om iedere bezoeker een optimale ervaring te bieden die aansluit op de verwachtingen”, vertelt Hans Breeuwsma, Conversie Optimalisatie Specialist van de Verzendverpakkingenshop enthousiast.

Naast de vernieuwingen aan de webshop, heeft de Verzendverpakkingenshop ook haar levertijd aangepast om nog beter aan de behoeften van haar klanten te voldoen. Bestellingen die op een werkdag vóór 16.00 uur worden geplaatst, worden nu nog dezelfde dag verzonden met PostNL. Dit betekent dat klanten hun bestellingen nog sneller in huis hebben, wat zorgt voor een betere service-ervaring.

“We weten hoe belangrijk het is voor onze klanten om hun bestellingen zo snel mogelijk te ontvangen, vooral in deze uitdagende tijden. Daarom hebben we onze levertijd verkort en onze samenwerking met PostNL versterkt”, zegt Dave de Haan, logistiek manager bij de Verzendverpakkingenshop.

De vernieuwde webshop met al haar optimalisaties is een mooie stap richting de toekomst, waar het platform verder uitgebouwd wordt om een breder assortiment aan klanten te kunnen bieden. Met de ambitie om een echte one-stop-shop te worden, streven ze ernaar om aan alle behoeften van onze klanten te voldoen door voortdurend nieuwe producten en diensten toe te voegen en de gebruikerservaring te blijven verbeteren.

Het team van de Verzendverpakkingenshop nodigt iedereen uit, zowel zakelijk als particulier, om de vernieuwde webshop te bezoeken en te genieten van de optimale winkelervaring. “We willen al onze klanten bedanken voor hun loyaliteit en vertrouwen de afgelopen tien jaar, en kijken ernaar uit om hen te blijven voorzien van de beste verpakkingsmaterialen en verzendbenodigdheden”, zegt Frank Daamen, E-commerce manager bij de Verzendverpakkingenshop.

www.verzendverpakkingenshop.nl