HomeNieuwsBunzl laat highlights uit assortiment zien op Packaging Innovations

Bunzl laat highlights uit assortiment zien op Packaging Innovations

bunzl-foodmailer-1

Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, presenteert vandaag en morgen de highlights uit haar totale assortiment tijdens de vakbeurs Packaging Innovations. Deze variëren van duurzame verpakkingsoplossingen, waaronder Halopack en CupR, tot vernieuwende productconcepten die nog in ontwikkeling zijn, zoals de portieverpakking A-squeeze. Een kenmerk hebben al deze verpakkingsconcepten gemeen: ze zetten zowel in op duurzaamheid als op productbeleving.

bunzl-logo-2014Maaltijdverpakkingen

Op Packaging Innovations presenteert Bunzl haar uitgebreide assortiment maaltijdverpakkingen, met de Halopack-schaal en de Faerch-schalen als paradepaardjes. De Halopack-schaal, winnaar van de Packaging Innovations Award 2012, is de eerste lucht- en lekdichte kartonnen maaltijdverpakking op de markt. Deze schaal biedt de voedselfabrikant behalve een duurzame uitstraling een ongekend aantal communicatiemogelijkheden, doordat ze volledig naar eigen inzicht bedrukt, gestanst, gevouwen en anderszins gepersonaliseerd kan worden. Een andere schaal met een opvallend design is de Faerch dual colour C-PET schaal, die in Engeland meteen zorgde voor een stijging van de verkoop van de desbetreffende kant-en-klaar maaltijden. Deze schaal kan een temperatuurbereik aan van -40° C tot +220° C, en kan zo vanuit de vriezer de oven of de magnetron in. Binnen 15 seconden na opwarming van het eten heeft de schaal haar oorspronkelijke stijfheid herkregen en kan ze gewoon als bord dienen. Van het merk Faerch presenteert Bunzl ook de MAPET vleesschalen. Deze schaal is gemaakt van mono materiaal waardoor het materiaal dunner is. De schaal zorgt voor een hogere output in productie.

Pouches

Ook de pouches die Bunzl toont vergroten de productbeleving in het schap. Deze verpakkingen, die niet alleen in de food gebruikt worden, maar ook toepasbaar zijn in de non-food en petfood-industrie, bieden veel meer ruimte voor bedrukking dan de traditionele verpakkingsvormen, zoals potten en blikken. Daarnaast zijn pouches vaak duurzamer omdat er minder materiaal wordt gebruikt.

Vernieuwende productconcepten

De bezoeker kan op de Bunzl-stand tevens kennismaken met productconcepten die nog in ontwikkeling zijn. Portieverpakking A-squeeze, bestaande uit een combinatie van karton en dunne folie, is daar een voorbeeld van. Ook A-squeeze is door de vele bedrukkingsmogelijkheden een krachtig communicatiemiddel. Zo kan de fabrikant zijn product een exclusief karakter geven door te werken met kleine oplages, of kan hij zijn producten middels de verpakking personaliseren. Daarnaast komt Bunzl met een primeur: een conceptversie van de Pulltic schaal. Deze schaal heeft een absorberend vermogen waardoor ongewenst vocht in de bodem van de schaal trekt. De Pulltic schaal wordt gemaakt van afval uit de aardappelverwerkende industrie en is composteerbaar. De schaal wordt in 2017 officieel geïntroduceerd door Bunzl en is geschikt voor het verpakken van bijvoorbeeld vis of AGF.

Verzendoplossingen voor food producten

Verder toont Bunzl verschillende verzendoplossingen, waaronder de Foodmailer (foto), een verpakking voor het duurzaam verzenden van versproducten. Deze verzendoplossing opent deuren voor bedrijven die doorgaans niet over eigen middelen beschikken voor gekoeld transport, zoals delicatessenwinkels. De Foodmailer is door de jury genomineerd voor de Packaging Innovations Award 2016. Ook wordt de Thermobag-rugtas gepresenteerd. Dit is een handige tas met isolatiemateriaal om het product koud of warm te houden.

CupR – van koffiebeker naar toiletpapier

Ten slotte toont Bunzl op het biobased paviljoen nog CupR, een concept waarbij gebruikte koffiebekers apart worden ingezameld en uiteindelijk worden gerecycled tot toiletpapier. Dit is een vorm van circulaire economie, dat organisaties helpt concreet invulling te geven aan hun MVO-beleid.

Kijk voor meer informatie op www.bunzl.nl.