HomeNieuwsBunzl focust op slimmer verpakken tijdens Webwinkel Vakdagen

Bunzl focust op slimmer verpakken tijdens Webwinkel Vakdagen

Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, presenteert tijdens de Webwinkel Vakdagen 2017 oplossingen om slimmer te verpakken in zowel de food- als de non-food e-commercebranche. ‘Minder lucht verpakken' is het centrale thema op de stand van Bunzl.

Minder lucht verpakken

Dertig tot veertig procent van de pakketten die worden verzonden bestaat uit lucht. Dat blijkt uit onderzoek dat het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL) in 2016 uitvoerde. Bedrijven gebruiken vaak een te grote doos voor de omvang van een product waardoor te veel verpakkings- en opvulmateriaal wordt gebruikt. Hierdoor nemen pakketten onnodig veel ruimte in beslag tijdens transport. De pakketten zijn daardoor minder duurzaam dan ze zouden kunnen zijn en zorgen voor hogere kosten voor verpakkingsmateriaal en bezorging.

Tijdens de Webwinkel Vakdagen deelt Bunzl concrete verpakkingsoplossingen en ideeën om minder lucht te verpakken. Hoe kan een bedrijf bijvoorbeeld zijn dozenpakket optimaliseren en het percentage lucht in de doos tot een minimum beperken? Wat zijn de opties van op maat gemaakte dozen, waarmee voor elke zending een passende doos gemaakt kan worden? Of hoe kan een aanpassing in de primaire verpakking van een product zorgen voor een efficiëntere verzending? Op deze en andere vragen geven de adviseurs van Bunzl antwoord tijdens de beurs.

Versverpakkingen

Ook presenteert Bunzl diverse oplossingen voor het verpakken van gekoelde producten. Consumenten bestellen verse producten steeds vaker online, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Bunzl introduceert tijdens de beurs de gepatenteerde CellPackThermo; een 100% papieren isolatiepack dat gemaakt is van schone cellulosevlokken. Door de isolatiepacks aan kartonnen vouwdozen toe te voegen worden temperatuurgevoelige producten, zoals vers- en diepvries levensmiddelen, geconditioneerd vervoerd.

Daarnaast presenteert Bunzl tijdens de Webwinkel Vakdagen het Foodmailer-concept (foto); een kartonnen verzenddoos met papieren icepacks en bijbehorende app. Retailers kunnen met de app precies berekenen hoeveel icepacks nodig zijn bij een bepaalde producthoeveelheid, buitentemperatuur, levertijd en gewenste aflevertemperatuur. De Foodmailer, die al meervoudig in de prijzen viel, is daarom geschikt om gekoelde levensmiddelen, verse maaltijden en zelfs (eetbare) bloemen te verzenden. Bunzl presenteert bovendien diverse temperatuurlabels die tijdens transport de temperatuur van producten meten.

Verzendverpakkingenshop

Op de stand is ook informatie te vinden over de webshop met verzendverpakkingen voor online retailers. Het assortiment van de webshop is in het afgelopen jaar flink uitgebreid met branche-specifieke verpakkingen zoals fles-, elektronica-, retour- en foodverpakkingen. Ook vulde Bunzl het assortiment van de webshop dit jaar aan met de producten van het merk ColomPac, A-merk in verzendverpakkingen. ColomPac beschikt bijvoorbeeld over Eurobox-dozen die, ongeacht het formaat, altijd passen op een Europallet. Daarnaast heeft ColomPac tal van oplossingen om het verpakken te versnellen.

Kijk voor meer informatie op www.bunzl.nl.