HomeNieuwsBedrijven en personenBunzl breidt assortiment webshop verder uit

Bunzl breidt assortiment webshop verder uit

bunzl-foodmailer-beurs

Bunzl Retail & Industry breidt het assortiment op haar webshop Verzendverpakkingenshop.nl flink uit, zo maakt de leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten bekend. Naast non-foodverpakkingen zal de webshop nu ook gaan voorzien in een compleet assortiment foodverpakkingen, speciaal ontwikkeld voor retailers en speciaalzaken in bijvoorbeeld groente en fruit, brood, vis, vlees en delicatessen.

bunzl-logo-2014Bunzl speelt hiermee in op de toenemende behoefte aan verzendverpakkingen voor foodartikelen. Voedingsmiddelen en aanverwante producten vormen samen het snelst groeiende marktsegment in de e-commerce. Drie kwart van de Nederlanders bestelt al regelmatig non-foodproducten online, zoals kleding, films en muziek, speelgoed en tickets. Maar het percentage Nederlanders dat nu ook foodproducten, zoals boodschappen, maaltijdboxen en delicatessen, online bestelt neemt zienderogen toe. Het aantal online aankopen steeg volgens Thuiswinkel Markt Monitor in het laatste kwartaal van 2015 met 54 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal het jaar ervoor.

Het verzenden van voedingsmiddelen brengt echter de nodige uitdagingen met zich mee. Met name MKB-bedrijven, zoals versspecialisten, delicatessenwinkels, slagerijen en viswinkels, beschikken doorgaans niet over eigen middelen voor gekoeld transport. Zij lopen het risico dat verswaren niet in optimale staat afgeleverd worden. Vandaar dat Verzendverpakkingenshop.nl een plek heeft ingeruimd voor verzendoplossingen voor gekoeld transport van versproducten, waaronder diverse koeltassen, EPS-koeldozen en de dit jaar geïntroduceerde Foodmailer, een 100% kartonnen verzendverpakking voorzien van papieren icepacks. Met de bijbehorende app kunnen retailers precies berekenen hoeveel icepacks nodig zijn bij een bepaalde producthoeveelheid, buitentemperatuur, levertijd en gewenste aflevertemperatuur. Na gebruik kan de verpakking in het geheel bij het oud-papier.
 
Bovendien dienen volgens de Nederlandse wetgeving producten van verschillende verscategorieën apart verpakt te worden. Ook de hiervoor benodigde verpakkingen zijn nu verkrijgbaar via Verzendverpakkingenshop.nl. Het assortiment beslaat onder meer saladebakjes, folies, schalen, (sap)flessen en papieren zakken, maar ook bekers, borden en bestek.

Brigitte van den Boogaard, Project Manager E-commerce bij Bunzl Retail & Industry: “Hygiëne speelt niet alleen een belangrijke rol bij het verpakken van food, maar ook bij onze overige verpakkingen. Bunzl wil met Verzendverpakkingenshop een totaalleverancier zijn op het gebied van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten voor webwinkeliers en MKB-bedrijven. Daarom breiden we het assortiment ook uit met een groot aantal hygiëneproducten van het merk Tork. Het assortiment bestaat uit dispensers, poetspapier, handzeep, werkdoeken en handdoeken.”

Er gaat echter nog meer wijzigen bij Verzendverpakkingenshop. Zo neemt Bunzl ook producten van het merk ColomPac, A-merk in verzendverpakkingen, op in het assortiment. Als exclusieve leverancier van ColomPac speelt Bunzl in op de behoefte van retailers aan een uitgebreid assortiment verzendverpakkingen waarmee zij het vervoer van hun producten kunnen optimaliseren. Van den Boogaard: “In 2016 gaat er in Nederland naar verwachting zo'n 18 miljard euro om in de e-commerce. Dat betekent een enorme groei. Onze klanten willen een flinke efficiencyslag maken om op deze groei voorbereid te zijn. De verpakkingen van ColomPac kunnen hen daarbij helpen.”

ColomPac beschikt bijvoorbeeld over Eurobox-dozen die, ongeacht het formaat, altijd passen op een Europallet. De inpaktijd kan flink verkort worden dankzij handige plakstrips en door de autolock-bodems zijn de dozen in een handomdraai in elkaar gezet. Daarnaast heeft ColomPac tal van oplossingen voor het vervoer van specifieke productgroepen, zoals elektronica of glazen flessen.

Kijk voor meer informatie op www.verzendverpakkingenshop.nl.