HomeNieuwsBudelpack Poortvliet introduceert Unitube

Budelpack Poortvliet introduceert Unitube

budelpack-unitube

Budelpack Poortvliet BV, een van de meest vooruitstrevende en innovatieve Europese contract verpakkers voor A-merkeigenaren in de markt voor fast moving consumer goods, introduceert Unitube®, een vernieuwend portionpack concept van flexibele folie.

Het is de derde verpakkingsinnovatie op rij, na Edgestand® en de AirTight Cup, die de onderneming introduceert. Voor de introductie is een Cooperation Agreement gesloten met Expack Packaging Solutions uit Israël. Budelpack heeft de licentie verworven voor de volledige Europese markt en alle produkt- en marktcategorieën. In de machine wordt een niet nader genoemd bedrag geïnvesteerd en levering zal plaatsvinden in het tweede kwartaal van 2010.

Voordelen van Unitube®

budelpack-logoUnitube® is een mono-dose portieverpakking met contourvorm voor vloeistoffen, gemaakt van een flexible film. “Unitube® lost voor de consument definitief twee bekende problemen van oude portieverpakkingen op”, aldus Dick de Koning, Packaging Innovation Manager, “namelijk een optimale easy-opening zonder gebruik van dure folies of laser-cuts alsmede een 100% gecontroleerde uitstroomopening. Daarmee is het kwalitatief de nummer één portionpack, tegelijkertijd met een competitief prijsniveau.” Unitube heeft zich technisch inmiddels bewezen en is commercieel zeer succesvol in Israël.

Unitube® is met name geschikt voor persoonlijke verzorgingscrèmes en emulsies, maar ook voor dressings en andere voedingsmiddelen die om een goede doseerbaarheid vragen. Door op een bijzondere manier de folie te vouwen, blijft een optimale bedrukbaarheid en leesbaarheid van de volledige verpakking mogelijk, dus ook op de sealnaad. En dat laatste is uniek en creëert extra promotie-ruimte die heel waardevol is op een over het algemeen toch al kleine verpakking.

Budelpack is op dit moment met zes merkeigenaren in gesprek over een introductie van Unitube®.

Merkeigenaren kunnen écht sneller introduceren, én goedkoper

“Door het aanbieden van én innovatieve verpakkingsconcepten én de bijbehorende verpakkingscapaciteit biedt Budelpack de mogelijkheid aan A-merkeigenaren om écht sneller verpakkingsinnovaties te introduceren, én goedkoper én tegen lagere risico’s”, claimt Peter Nieuwkerk, Commercial Director. “A-merkeigenaren hebben via ons toegang tot een enorm scala aan nieuwe ideeën, nieuwe technieken, nieuwe competenties, die daadwerkelijk toegevoegde waarde leveren aan de waardecreatie van hun merken.”

Klaar voor ‘Open Innovation’

Budelpack is klaar voor de opkomende Open Innovation trend. Door gecombineerd écht vernieuwende verpakkingsconcepten aan te bieden in combinatie met reeds beschikbare verpakkingscapaciteit, wordt aan A-merkeigenaren een antwoord geboden op hun toenemende wens (en noodzaak) om samen met externe partijen innovaties te ontwikkelen. Budelpack wacht daarbij niet af, maar acteert pro-actief. De afdeling Packaging Innovation werkt continu aan het realiseren van nieuwe verpakkingsconcepten welke veelvuldig en pro-actief met de Europese A-merkeigenaren onder geheimhouding worden besproken en doorontwikkeld.

Over Budelpack Poortvliet

Budelpack Poortvliet BV, de onderneming waaruit de internationale Budelpack Groep is ontstaan en sinds 2007 middels een Management Buy Out weer verzelfstandigd, is een van Europa’s grootste en meest innovatieve contract verpakkers op de markt voor fast moving consumer goods. De onderneming bedient hoofdzakelijk merkeigenaren in het marktsegment Food en levert haar goederen wereldwijd. De onderneming realiseerde in 2008 een omzet van 18 miljoen euro. Budelpack ondersteunt haar klanten structureel in de ontwikkeling van hun merken door het aanbieden van eigen verpakkingsconcepten, het aandragen van oplossingen van door klanten ontwikkelde verpakkingsconcepten alsmede Business Process Outsourcing, het strategisch onderbrengen van verpakkingsprocessen.

Kijk voor meer informatie op www.budelpackfood.com.

Bron: Packdirect.com