HomeDossiersDesignBranding by Banding is ideaal voor positionering vacuümverpakkingen

Branding by Banding is ideaal voor positionering vacuümverpakkingen

Vacuüm verpakte voedingsmiddelen zitten in de lift. De verlengde houdbaarheid heeft voordelen voor zowel retailer als consument. Vleesproducten, zoals rollades, lamsrack en t-bone steaks, zijn al langer in (gebanderolleerde) vacuümverpakkingen in de supermarkt te vinden. Hetzelfde geldt voor luxe vis- en schaaldierproducten. Sinds kort maakt ook voorgegaarde groente een opmars door.

De uitdaging zit vaak in het profileren van een vacuümverpakking in het supermarktschap en tegelijkertijd het product zelf goed tot zijn recht laten komen. De omtrek heeft meestal onregelmatige vormen, waardoor zelfklevende etiketten lastig worden. Een prachtig alternatief is het Branding by Banding-concept van Bandall en Speciaaldrukkerij Max Aarts.

Het unieke banderolleersysteem van Bandall maakt het mogelijk om vacuüm verpakte producten, ondanks onregelmatige contouren van de verpakking (uiteraard binnen bepaalde toleranties), toch keurig en strak van een banderol te voorzien. Daardoor krijgt het product een fraaie en exclusieve uitstraling. Zeker ten opzichte van voorbedrukte vacuümzakken.

De marketinginformatie op de banderol kan slim worden gepositioneerd, waardoor de pakkans uit het supermarktschap wordt verhoogd. Daarnaast is er voldoende ruimte voor productinformatie, herkomstgegevens, barcodes en zelfs storytelling. Doordat er slechts met flinterdunne stroken van papier of folie wordt gebanderolleerd, worden er bovendien aanzienlijke kostenbesparingen gemaakt.

Kijk voor meer informatie op www.brandingbybanding.com.